PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 4-5 | 2--10
Tytuł artykułu

Profil współczesnego konsumenta

Autorzy
Warianty tytułu
Profile of the contemporary consumer
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka zauważa, że konsument podejmując decyzję zakupu, kieruje się swoimi potrzebami, ale również coraz częściej emocjami pobudzanymi przez mass media. Konsumenci uaktywniają się w poszukiwaniu informacji o produkcie, który chcą kupić (cenie, jakości, kraju pochodzeniu, marce), chcą wpływać na to, co kupują, co czyni ich prosumentami. Zdaniem autorki współczesny konsument staje się coraz częściej e-konsumentem, dokonując zakupów przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Autorka stoi na stanowisku, że konsument, mimo swojej siły na rynku, ciągle wymaga edukacji konsumenckiej, a wspieranie praw konsumentów, zapewnienie im pomyślności i dobrobytu są podstawowymi wartościami Unii Europejskiej.
EN
An ever growing importance of consumption in the socioeconomic and civilisation development focuses attention of researchers and economic practice to the consumer. There are analyses their behaviours in the market, consumption pattern, sensitiveness to marketing actions, aptness to buy via Internet, evaluation of their position in the market, level of consumer awareness, etc. Therefore, it is worth to ask the question: Who is the contemporary consumer? This article presents some aspects of the description of the contemporary consumer. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--10
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Z. Bauman, Zbędni niechciani, odtrąceni - czyli o biednym i zamożnym świecie, "Kultura i Społeczeństwo" 1998, nr 2.
  • A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Konsument w strategiach marketingowych firm usługowych - nowe tendencje i wyzwania (etap I), SGH, Warszawa, 2005.
  • A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Wirtuozeria działań marketingowych a świadomość konsumencka, w: Edukacja konsumencka. Cele, instrumenty, dobre praktyki, pod red. A. Lewickiej-Strzałeckiej, WSPiZ, Warszawa 2006.
  • K. Gutkowska, I. Ozimek, W. Laskowski, Uwarunkowania konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych, SGGW, Warszawa 2001, s. 18.
  • Konsumentów portret wiosny - raport w badań, UOKiK, Warszawa 2007.
  • R. Kossakowski, Spacerowicz i pucybut, w: Na pokaz. O konsumeryzmie w kapitalizmie bez kapitału, pod red. T. Szlendaka i K. Pietrowicza, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2004, s. 174.
  • A. Lewicka-Strzałecka, O odpowiedzialności konsumenta, "Prakseologia" 2002, nr 142, s. 162.
  • D. Maison, Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • S. Makarski, Pochodzenie produktu a decyzje nabywcze konsumentów, w: Współczesny marketing. Trendy. Działania, pod. red. nauk. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2008, s. 340 i nast.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000154399092

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.