PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 (1203) Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 217--228
Tytuł artykułu

Clusters in Tourist Trade in Czech Part of the Euroregion Nisa

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Referat poświęcony jest partnerstwu instytucjonalnemu, które określa się mianem klastra, w odniesieniu do ruchu turystycznego w regionie Liberca. Jakość i kompleksowość usług zostanie zdefiniowana na podstawie współpracy podmiotów ruchu turystycznego - podmiotów nastawionych na zysk, niekomercyjnych oraz komunalnych. Poziom współpracy w regionie Liberca wydaje się niezadowalający. Konsekwencją tego jest słaba jakość kompleksowych produktów kształtujących rud turystyczny oraz niski poziom usług związanych z informacją turystyczną. Organizacja, która byłaby odpowiedzialna za ruch turystyczny w regionie Liberca oraz zajmowała się długookresową i skuteczną koordynacją powyższych działań, praktycznie nie istnieje. Warunkiem zmiany takiej sytuacji jest uaktywnienie prywatnego sektora w postaci klastra, którym byłyby małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP). Skuteczne funkcjonowanie MSP jest uzależnione od środowiska gospodarczego, w którym działają, ich pozycji w strukturach rynkowych, a także wsparcia, które uzyskują z Unii Europejskiej oraz państwa. Z drugiej zaś strony działalność MSP to korzyści nie tylko dla gospodarki narodowej-a także unijnej, prowadzonej w duchu strategii lizbońskiej - lecz przede wszystkim dla tego regionu, w którym dane MSP funkcjonuje. Celem niniejszego referatu jest podkreślenie znaczenia MSP dla klastrów unijnych (dla Europy regionów) z punktu widzenia gospodarki Czech. (abstrakt oryginalny)
EN
The significant persumption of sufficient development of tourist trade branch in the market economy is Existance of functional partnership. Founding of cluster is long-term a financial demanding task. Except the personal costs it is necessary to count with cost of virtual environment form of communication, separate tourist trade portal which would serve not only regionl visitors but above all current and potential members of cluster. (excerpt from the conclusion)
Twórcy
Bibliografia
  • Howie F., Managing the Tourism Destination, Thomson Learning, 2003.
  • http://eceuropa.eu/enterprise/enterprise_policy/charter.
  • http://ec.europa.eu/enterprise/smes/facts_figures_en.htm.
  • http://siteresources. worldbank.org. Civww.czechtourism.cz.
  • Program rozvoje cestovního ruchu Libereckého kraje (online) http://www.kraj-lbc.cz.
  • Regionální operačni program Severovychod na období (2007 - 2013 http://www.kraj-lbc.cz. itm učet cestovního ruchu (online) http://www.cot.cz.
  • Skokan K., Industry Clusters v regionálním rozvoji, "Regionální revue" 2002, ć. 2. VSB-TU, Eko-imická Fakulta Ostrava.
  • Soukupová J., Hofejśí B., Macáková L, Soukup J., Mikroekonomie, 2. vydání, Management Press, Praha 1999.
  • ww.czso.cz.
  • ww.mpo.cz.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156487496

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.