PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 9--14
Tytuł artykułu

Z komputerem na zakupy, czyli nowoczesne narzędzia informatyczne wspomagające proces zakupowy

Warianty tytułu
Computer-aided purchasing or using advanced IT tools to enhance buying process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono, jak w ostatnich trzech dekadach zmieniała się rola zakupów w przedsiębiorstwie, a także jaki wpływ na wynik przedsiębiorstwa mogą mieć oszczędności zakupowe. Wymieniono czynniki wpływające na proces zakupowy wraz z oceną możliwości wykorzystania technologii IT. Druga część artykułu jest poświęcona zastosowaniu elektronicznych narzędzi zakupowych w cyklu doradztwa zakupowego Polskiej Platformy Przetargowej. Artykuł dostarcza czytelnikom informacji o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie informatycznych systemów zarządzania zakupami, które usprawniają procesy zakupowe poprzez generowanie znacznych oszczędności na kosztach zakupu, archiwizację i kontrolę procesów zakupowych oraz budowanie lepszych relacji z dostawcami. (abstrakt oryginalny)
EN
In the first part of the article the authors focus on the changing role of purchasing in the enterprise during last decades. They indicate the impact of purchasing savings on the company's result, present factors that might have influence on buying process and estimate the possibility of aiding it by IT tools. The second part of the article is devoted to presentation of the use of purchasing IT tools recommended by the consulting firm, Polska Platforma Przetargowa. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • D. Ammer, Purchasing for Profits, "Journal of Purchasing and Materials Management" 1975, Summer, Vol. 11, No. 2.
  • M. Anderson, P. Katz, Strategic Sourcing, "International Journal of Logistics Management" 1998, Vol. 9, No. 1.
  • J. Carter, R. Narasimhan, Is Purchasing Really Strategic?, "International Journal of Purchasing and Materials Management" 1996, Winter, Vol. 32, No. 1;
  • R. Handfield, D. Krause, T. Scanneil, R.M. Monczka, Avoid the Pitfalls in Supplier Development, "Sloan Management Review" 2000, Winter, Vol. 41, No. 2.
  • P.F. Johnson, M. Leenders, H. Fearon, Supply's Growing Status and Influence: A Sixteen-Year Perspective, "Journal of Supply Chain Management" 2006, Spring, Vol. 42, No. 2.
  • P. Kraljic, Purchasing Must Become Supply Management. "Harvard Business Review" 1983, September-October, Vol. 61, No. 21.
  • R. Landeros, R.M. Monczka, Cooperative Buyer/Seller Relationships and a Firm's Competitive Posture, "Journal of Purchasing and Materials Management" 1989, Fall, Vol. 25, No. 3.
  • J. Pearson, K. Gritzmacher, Integrating Purchasing into Strategic Management, "Long Range Planning" 1990, June, Vol. 23, No. 3
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156965661

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.