PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 2--12
Tytuł artykułu

Cele rynkowe przedsiębiorstwa TSL i narzędzia ich osiągania w myśl koncepcji Balance Scorecard

Warianty tytułu
Market Targets and Tools in TFL Companies according to the Balance Scorecard Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategiczna Karta Wyników (BSC, ang. Balance Scorecard) zaproponowana przez R.S. Kaplana i D.P. Nortona jest narzędziem służącym do określania celów ogólnych i szczegółowych istotnych dla obecnego i przyszłego funkcjonowania przedsiębiorstw, a także mierników kontrolnych służących ocenie skuteczności osiągania tych celów. Cele przedsiębiorstwa porządkuje się w czterech perspektywach czyli aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa - perspektywie finansowej, klientów, procesów wewnętrznych oraz rozwoju. Nie istnieje jedna uniwersalna karta wyników, którą można by zaimplementować w każdym przedsiębiorstwie. Dlatego też BSC danego przedsiębiorstwa stanowi unikalną kompozycję celów, narzędzi wspomagających ich realizację oraz zestawu mierników rejestrujących efekty podejmowanych działań. W artykule zaproponowano uproszczoną listę celów ogólnych i szczegółowych stworzoną dla przykładowego modelu przedsiębiorstwa TSL (transportowo-spedycyjno-logistycznego). (abstrakt oryginalny)
EN
The Balance Scorecard (BSC) originally proposed by R.S. Kaplan and D.P. Norton is a tool allowing a company to define general and detailed corporate targets as well as controlling indicators important to its current and future activities. Corporate targets are viewed from four perspectives of the corporate activity that is its financial perspective, customers' perspective, internal processes perspective and development perspective. The BSC, however, is not a tool to create but a tool to precise, implement, explain, communicate and verify the corporate strategy. There is no one universal Balanced Scorecard that could be implemented in each particular company. This is why the BSC of a particular company is a unique set of targets, supporting tools and indicators. The article proposes a simplified list of general and detailed corporate targets of a TFL company (transport, forwarding or a logistics company). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
2--12
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Pniewski K., Polakowski M., Wstęp do wydania polskiego, w: R.S. Kapłan, D.P. Norton, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 11.
  • http://www.coursework4you.co.uk/balanced_scorccard.htm, Copyright 2002-2007 Papers4You.Com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157029606

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.