PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 7 | 17--23
Tytuł artykułu

Zarządzanie pozycjami asortymentowymi w sklepie internetowym

Warianty tytułu
The management of range of goods in Internet shop
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie czynników, od których zależy dobór asortymentu w magazynie w sklepie internetowym oraz poziom stanów magazynowych. Poruszono w nim problem tzw. "długiego ogona", który należy uwzględnić w zarządzaniu asortymentem magazynowym. W tym celu zaproponowano zagregowany wskaźnik ułatwiający dobór towarów w magazynie. Przedstawiono procedurę jego konstrukcji oraz przykładowe wyliczenia. Kluczowymi czynnikami, które powinno się uwzględniać przy planowaniu stanów magazynowych są: wielkość sprzedaży w ostatnim miesiącu, długość okresu w którym asortyment jest sprzedawany, cena towaru, promocja, liczba zapytań do serwera wyświetlenia danego towaru, koszty magazynowania, koszty transportu i inne. Rozważania teoretyczne zilustrowano wynikami badań ankietowych przeprowadzonych w listopadzie 2007 r. w polskich sklepach internetowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to identity factors, which have influence on choosing of range in the stock in internet shop and stock level in the stores. This paper presents problem of the long tail, which accordingly to the authors, should be taken into consideration during management of range in stock. Therefore, an aggregated index was proposed, which could make choosing of goods for stock easier. The procedure of its construction and examples of index calculation were presented. The key factors for planning stock level are: quantity of sale in the last month, sale period, price of good, promotion, number of queries sent to server, stock cost, transport cost and so on. A theoretical analysis is illustrated by research results. This research was conducted on polish internet shops on November 2007. Polish internet shops have wide range of stock management and stock level. It is important to notice, that only a few percent of internet shops divide goods in groups accordingly to quantity of stock level.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--23
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Abt S., Zastosowanie symulacji w komputerowych pakietach logistycznych, w: Symulacja systemów gospodarczych. Prace Szkoły Anta-łówka '98, pod red. W. Misiąga, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Politechnika Wrocławska, Warszawa 1998.
  • Anderson Ch., The Long Tail, 10/2004, Wired, http://www.wired. com/wired/archive/12.10/tail.html (pobrano 27.03.06).
  • Bailey J.P., Rabinovich E., The Adoption of Inventory Postponement and Speculation: An Empirical Assessment of Oligopolistic Internet Retailers", Transportation Research Part E 42 (2006), s. 258-271. Chodak G., Propozycja modelu klienta sklepu internetowego, w: Symulacja systemów gospodarczych, Politechnika Wrocławska, Wrocław 2005.
  • Chodak G., Ropuszyńska-Surma E., Gospodarka magazynowa w sklepie internetowym, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2008, nr 6.
  • Giesen L., Picking up Dropshipping, www.internetretailer.com, June 2004 (pobrano 28.01.2008).
  • Klęczek R. i in., Marketing: Jak to się robi, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1992, s. 51.
  • Kyciak W., E-commerce to logistyka, czyli Zakupy.com, Inttp:// ecommerce.blox.pl/html, 2008. Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157155050

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.