PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 3 | nr 1171 Problemy teorii i praktyki marketingu | 56--64
Tytuł artykułu

Typologia konsumentów dóbr i usług kultury

Warianty tytułu
Typology of Consumers of Cultural Goods and Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono sposób tworzenia typologii konsumentów w sferze kultury przydatny do strategii marketingowych i kształtowania zachowań konsumentów. Omówiono jedną z metod taksonomicznych - metodę różnic przeciętnych, zwaną też metodą Czekanowskiego. Na tej podstawie wyodrębniono typowe grupy konsumentów, w których znajdują się najbardziej do siebie podobni konsumenci kultury.
EN
The article presents the typology of consumers of culture goods and services. On the basis of primary data analysis it can be singled three types of culture consumers out. The first type of culture consumers treats the participation in culture as a form of individual development' and communications with creators, artists and other people. The second type of consumers is created by people for which participation in culture is the form of cultural education.The third type is built by consumers whose participation in culture is the form of relax.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2000.
  • Kędzior Z. (red.), Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2005.
  • Kieżel E. (red.), Rynkowe zachowania konsumentów, AE, Katowice 2000.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu, AE, Warszawa-Wrocław 1997.
  • Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
  • Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 1985.
  • Smyczek S., Sowa I., Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005.
  • Światowy G., Zachowania konsumenckie, AE, Wrocław 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157304675

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.