PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 3 | nr 1171 Problemy teorii i praktyki marketingu | 113--123
Tytuł artykułu

Wpływ nowoczesnych technologii na dystrybucję usług bankowych

Warianty tytułu
The Influence of Modem Technologies on the Distribution of Banking Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono czynniki wpływające na rozwój bankowości elektronicznej w Polsce. Zdefiniowano pojęcie bankowości elektronicznej, jej formy, zakres usług dostępnych drogą elektroniczną oraz bariery i czynniki zachęcające do korzystania z tej formy usług.
EN
Changes of legal regulations, approaching for European Communities, appearance on financial market new players (subjects) and dynamic development of new technology had strong influence on transformations in last years in the Polish bank sector. All of this created the possibility for the Polish banks to introduce and evaluate new products and distributional solution. The main goal of this article is to show influence of modern technology on generation of new distributional channel in banking trade. The article presents the essence of electronic banking trade and it is concentrated on systematizing and characterizing distributional channels which include: cash points, POS terminals, home banking, phone banking, SMS-banking, WAP-banking and internet banking trade.(original abstract)
Bibliografia
  • Adamczyk J., E-banking, www.e-marketing.
  • Grzegorczyk W., Nowoczesne kanaly dystrybucji produktów bankowych, [w:] Marketing bankowy - doświadczenia i perspektywy, materiały konferencyjne, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2003.
  • Harasim J., Bankowość detaliczna w Polsce, CeDeWu, Warszawa 2005.
  • Kitajewski M., Home Banking. Usługa przyszłości, Helion, Gliwice 2001.
  • Macierzyński M., Fazy rozwoju bankowości internetowej, 2003, www.prnews.pl.
  • Maderak K., Bank, którego nie widać, "Bank" nr 10, 2003. Dodatek "Katalog usług finansowych", 2003 nr 10, s. 28.
  • Myczkowska A., Dynamiczny przyrost kont internetowych, Rzeczpospolita" 18.10.2002.
  • Szpringer W., Handel elektroniczny - konkurencja czy regulacja!, Difin, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157304680

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.