PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 10 | nr 1150 Seminarium międzykatedralne "Systemy informacyjne w zarządzaniu" zorganizowane z okazji jubileuszu 40-lecia pracy naukowej prof. zw. dra hab. Adama Nowickiego | 138--148
Tytuł artykułu

Charakterystyka usług dostępnych w handlu mobilnym (m-commerce)

Autorzy
Warianty tytułu
The Characteristic of Mobile Commerce Transactions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Scharakteryzowano zagadnienia związane z m-commerce - handlem mobilnym, którego przejawem jest wkraczanie bezprzewodowych form komunikacji (technologii mobilnych) w sferę życia codziennego. Przedstawiono czynniki sukcesu handlu mobilnego oraz wyjaśniono istotę m-commerce. Wymieniono dziedziny w jakich handel mobilny będzie miał zastosowanie oraz ukazano jak nowy model biznesowy wpasowuje się w rzeczywistość rynkową.
EN
This article is focused on mobile electronic commerce, also known as m-commerce. It was the rapid growth of ICT that enabled business transaction being conducted through mobile channels. The main aim of this article is to present the foundations but also to present what were the reasons of emergence of phenomenon called m-commerce. Main types of transactions being conducted and application of mobile technology in contemporary commerce are presented. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Anckar B., D'Incau D., Value Creation in Mobile Commerce. Findings from a Consumer Survey, "Journal of Information Technology, Theory and Application" 2002, 4, 43-64.
  • Birdstep, Mobile Intertnet, Yesterday, Today and Tomorrow, www.birdstep.com, (dane pozyskane 06.2004).
  • Cadbury, Case Study on Mobile Marketing: Cadbury, "Brand Strategy" 2003, 120.
  • Chen L.D., Skelton G., Mobile Commerce Application, Cyber Tech Publishing, Hershey 2005.
  • Dholakia R.R., Dholakia N., Mobility and Markets: Emerging Outlines of M-commerce, "Journal of Business Research" 2004, 57, 1391-1396.
  • Durlacher Ltd., UMTS Report: An Investment Perspective, Durlacher Research Ltd., London 2001.
  • Durlacher Research, Mobile Commerce Report 2000. www.durlacher.com, (dane pozyskane 06.2004).
  • Hu W., Lee C., Yeh J., Mobile Commerce Systems, [w:] Mobile Commerce: Applications, red. N.S. Shi, Idea Group Publishing, Hershey 2004.
  • Juniper Research, Global Mcommerce Revenue Projections for 2009, Epaynews, www.epay- news.com/statistics/mcommstats.html (dane pozyskane 12.2005).
  • King D., Lee J., Warkentin M., Chung H.M., Electronic Commerce: A Managerial Prespective, Prentice Hall, Upper Saddle River 2002.
  • Lei P.W., Chatwin P.R., Young R.C.D., Tong S.H., Opportunities and Limitations in M-cornmerce, [w:] Wireless Communications and Mobile Commerce, red. N.S. Shi, Idea Group Publishing, Hershey 2003.
  • Leppävuori, I., Analysis of the Finnish Mobile Cluster - Any Potential in Mobile Services, Ministry of Transport and Communications, Helsinki, www.mintc.fi/www/sivut/dokumentit/julkaisu/julkai- susarja/2002/a282002.htm, 2002.
  • M-commerce, case studies, www.mobileinfo.conVbusiness_cases.htm (dane pozyskane 12. 2005).
  • M-commerce, definicja, http://whatis.techtarget.com/ (dane pozyskane 12.2003).
  • Mort G.S., Drennan J., Marketing m-services: Establishing a Usage Benefit Typology Related to Mobile User Characteristics, "Database Marketing & Consumer Strategy Management" 2005, 12, 327-341.
  • Muller-Veerse F., Mobile Commerce Report, Durlacher Reports 1999.
  • Signorini E., The Enterprise Wireless Data Application Opportunity: A Segmentation Analysis, Yankee Group, Boston 2001.
  • Turban E., Lee J., King D., Warkentin M., Chung H., Electronic Commerce: A Managerial Perspective, Prentice Hall, Upper Saddle River 2002.
  • UNCTAD, The Electronic Commerce and Development Report, 2002.
  • Vacca J., Electronic Commerce, Charles River Media, Herndon 2002.
  • Wroblewski T.R., Global Digital Business: A Perspective for Creating B2B Value, McGraw-Hill, Blacklick 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157766295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.