PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 2 | 61--68
Tytuł artykułu

Strategia chemicznego giganta

Warianty tytułu
Chemical giant's strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W roku 2003 niemiecki koncern BASF rozpoczął wdrażanie systemu zarządzania wartością przedsiębiorstwa (Value Based Management). Efektem zmian jest skokowa poprawa efektywności ekonomicznej i wzrost wyceny rynkowej spółki ponad wartość księgową netto. Oferta koncernu jest bogata i różnorodna. Obejmuje produkty chemiczne (tworzywa sztuczne, półwyroby chemiczne, produkty chemiczne uszlachetniające, żywieniowe, higieniczne, kosmetyczne, półprodukty farmaceutyczne), oraz ropę naftową i gaz ziemny. Długoterminowa strategia kreowania wartości BASF zakłada utrzymanie wśród spółek chemicznych pozycji nr 1 na świecie. Autor omawia wprowadzone zmiany organizacyjne, które pozwoliły uruchomić mechanizm generowania i dystrybucji rosnących korzyści dla wszystkich grup interesariuszy. (abstrakt oryginalny)
EN
In the year 2003 German concern BASF began to implement the system of enterprise value management (Value Based Management). This changes effect is sudden improvement of economic effectiveness, and the company’ market pricing growth over the net accountant value. The concern’ offer is rich and diversified. It contains chemical products (plastic materials, chemical half-products, refined chemical products), semi-manufactured articles: nutritional, hygienic, cosmetics, pharmaceutical, as well as petroleum and natural gas. The BASF long-term strategy of value creating presumes to maintain the number one position among the world’ chemical companies. The author discusses the implemented organizational changes, which permitted to put in motion the mechanism of generating and distributing the growing profits for all interested groups. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
61--68
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1) Potocki W., Strategia globalnego lidera rynku chemii - BASF, [w:] Value Based Management: koncepcje, narzędzia, przykłady, (red.) Szablewski A., Pniewski K., Bartoszewicz B., Poltext, Warszawa 2008.
  • 2) Value Based Management: koncepcje, narzędzia, przykłady, (red.) Szablewski A., Pniewski K., Bartoszewicz B., Poltext, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158308960

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.