PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 4 | 17--21
Tytuł artykułu

Technologie informacyjne wspierające proces zakupowy

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dostrzegalny w ostatniej dekadzie rozwój technologii informatycznych stał się bodźcem do stworzenia oraz rozwijania handlu elektronicznego (electronic commerce) i w rezultacie ewolucji rynków elektronicznych (electronic markets). Rozwój ten, w tym przede wszystkim rozwój Internetu, doprowadził do rewolucyjnych zmian w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz sposobach interakcji pomiędzy ogniwami łańcucha dostaw. W rezultacie Internet stał się potężnym narzędziem umożliwiającym reorganizację i usprawnienie procesów biznesowych, w tym również procesu zakupowego. Korzyści, takie jak swobodny transfer informacji, szybkie i łatwe wyszukiwanie informacji w globalnej sieci, rynki elektroniczne oraz połączenia pomiędzy systemami przedsiębiorstw typu serwer-serwer, spowodowały, że koszty związane z poszukiwaniem określonego dostawcy dobra, oceną i kwalifikacją dostawcy tegoż dobra oraz z samą transakcją zaczęły zmniejszać się prawie do zera.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
17--21
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bartezzaghi E., Ronchi S., A Portfolio Approach in the Purchasing of Materials, "Journal of Purchasing & Supply Management" 2004,No. 10, s. 117-126.
  • Burnett K., B2B - A Useful Addition to the Purchasing Professional's Toolkit?, The Chartered Institute of Purchasing and Supply Management, http://www.touchbriefings.com.
  • Cross G.J., How E-business Is Transforming Supply Chain Management, "The Journal of Business Strategy" 2000, Mar/Apr.
  • How Can We Help You? Saving Money with Government Procurement Cards, Office of Government Commerce, 2006.
  • Klienci energetyki jednoczą się, "Puls Biznesu", 28.08.2008.
  • Ovalle O.K., Marquez A.C., The Effectiveness of Using E-collaboration Tools in the Supply Chain: an Assessment Study with System Dynamics, "Journal of Purchasing & Supply Management" 2003, No. 9, s. 151-163.
  • Panayiotou N.A. , Gayialis S.P., Tatsiopoulos I.P., An e-Procurement System for Governmental Purchasing, "International Journal of Production Economics" 2004, Vol. 90, s. 2.
  • The e-Marketplace Revolution: Creating and Capturing the Values in B2B e-Commerce, Booz-Allen & Hamilton, http://www.boozallen.com/media/file/76890.pdf, 2001.
  • Tinimers P., Business Models for Electronic Markets, European Commission, Directorate General III, April 1998.
  • Weele A. Van, Purchasing and Supply Chain Management: Analysis, Planning and Practice, 4th revised edition, Thomson International, London 2005, s. 172.
  • Whitaker J.D., Murphy M.D., Halter A.H., Private Exchanges the Smart Path to Collaboration (business to business online markets), "Supply Chain Management Review. Global Supplement" 2001, July/ August.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158355000

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.