PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 17 | nr 1 | 75--88
Tytuł artykułu

Analiza i ocena systemów franszyzowych funkcjonujących w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Analysis and assessment of franchise systems operating in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W Polsce na koniec II kwartału 2007 roku działało 309 systemów franczyzowych. Coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na zakup licencji i wybór strategii rozwoju w takim systemie. Na koniec 2006 roku 17 tyś. franczyzobiorców prowadziło 20,6 tyś. placówek franczyzowych (rysunek 1). Z danych zebranych przez Akademię Rozwoju Systemów Sieciowych w IV kwartale 2006 roku wynika, że polskie firmy rozwijają się dzięki franczyzie średnio po 4 latach od chwili rozpoczęcia działalności. W 2006 roku do każdej z badanych sieci przybyło średnio 12 nowych partnerów. Na uwagę zasługuje rozkład wyników w poszczególnych grupach: sieci pozostające w początkowym etapie rozwoju zyskały najczęściej dwóch nowych franczyzobiorców, sieci w etapie przejściowym czterech, natomiast sieci dojrzałe 30. (abstrakt oryginalny)
EN
The subject of the presented article is the analysis of the development of franchise systems in Poland. Special attention is given to those sectors of the trade and services industry where the development of these systems is most advanced. The article includes findings from empirical research carried out by the author among business entities that implement the development strategy by franchising. The research shows the principles of and conditions for market expansion by participating in a franchise system. An important part of the article is dedicated to an analysis of how the conditions of franchise agreements influence the development strategy of the companies that are being researched. The article also contains an assessment of the franchise systems operating in Poland from the point of view of franchisers as well as franchisees. (original abstract)
Rocznik
Tom
17
Numer
Strony
75--88
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Franczyza w gastronomii w roku 2007, www.arss.com.pl
  • Franczyza na rynku FMCG w roku 2007, www.arss.com.pl
  • Franczyza na rynku hoteli w roku 2007, www.arss.com.pl
  • Franczyza na rynku finansowym — banki — w roku 2007, www.arss.com.pl
  • Kamiński, M., Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych, www.arss.com.pl
  • Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002) Marketing, Podręcznik europejski. Warszawa: PWE.
  • Mazurkiewicz, P. (2007) Polskie firmy uwierzyły w moc franczyzy. Rzeczpospolita, 22 luty 2007.
  • Raport franchisingu i systemach agencyjnych w Polsce 2006/2007, przygotowany przez firmę doradczą PROFIT SYSTEM
  • www.arss. com.pl
  • www.franczyzawpolsce.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158387562

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.