PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 20 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 39--46
Tytuł artykułu

Strategie międzynarodowej dywersyfikacji geograficznej a struktury własności polskich spółek publicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
International Geographical Diversification Strategies and Ownership Structure of Polish Public Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategia międzynarodowej dywersyfikacji geograficznej jest związana z internacjonalizacją działalności. R. W. Griffin podzielił przedsiębiorstwa na krajowe, międzynarodowe, wielonarodowe oraz globalne. Większość polskich przedsiębiorstw należy do grupy przedsiębiorstw międzynarodowych, a Autorzy postanowili bliżej poznać motywy, kierunki i determinanty ich międzynarodowej dywersyfikacji geograficznej. Dlatego podjęli się zbadania związków pomiędzy międzynarodową dywersyfikacją geograficzną a strukturami własnościowymi spółek Nadrzędnym celem autorów, było określenie wpływu struktur własnościowych na stopień zdywersyfikowania geograficznego polskich spółek publicznych dla zmiennych z lat 2005-2006.
EN
In the article the authors describe the results of their research in the area of the relationship between ownership structure and the level of international geographical diversification of Polish public companies. The results of the research indicate that there is no correlation between these two groups of variables. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Demsetz H., Toward a theory of property rights, "American Economic Review" 1967 nr 2, s. 347-359.
  • Duru A., Reeb D.M., Geographic and industrial corporate diversification: The level and structure of executive compensation, "Journal of Accounting, Auditing and Finance" 2002 nr 1, s. 1-24.
  • Ehling P., Ramos S.B., Geographic versus industry diversification: Constraints matter, "Journal of Empirical Finance" 2006, s. 396-416.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Jeżak J., Teoria własności oraz jej wpływ na proces zarządzania przedsiębiorstwem, "Przegląd Organizacji" 2004 nr 9, s. 5-8.
  • Johnson R., Soenen L., Indicators of successful companies, "European Management Journal" 2003 nr 3, s. 364-369.
  • Katner W., Prawa mniejszości w spolkách kapiíalowych (I), "Przegląd Prawa Handlowego" 2002 nr 3, s. 1-8.
  • Kieł G., Nicholson G., Board composition and corporate performance: How the Australian experience informs contrasting theories of corporate governance, "Corporate Governance: An International Review" 2003 nr 3, s. 189-205.
  • Kim W.C., Developing a global diversification measure, "Management Science" 1989 nr 3, s. 376-383.
  • Kranenburg H. van, Hagedoorn J., Pennings J., Measurement of international and product diversification in the publishing industry, "The Journal of Media Economics" 2004 nr 2, s. 87-104.
  • Lee P., O'Neill H., Ownership structures and R&D investments of U.S. and Japanese firms: Agency and stewardship perspectives, "Academy of Management Journal" 2003 nr 2, s. 212-225.
  • Nachum L., Geographic and industrial diversification of developing country firms, "Journal of Management Studies" 2004 nr 2, ss. 273-294.
  • Reeb D.M., Kwok C.Y., Back Y., Systematic risk of the multinational corporation, "Journal of International Business Studies" 1998 nr 2, s. 263-279.
  • Ruméit R.P., Strategy, Structure, and Economic Performance, Harvard Business School, Boston 1974.
  • Sullivan D., Measuring the degree of internationalization of a firm, "Journal of International Business Studies" 1994 nr 2, s. 325-342.
  • Varadarjan P.R., Ramanujam V., Diversification and performance: A reexamination using a new two-dimensional conceptualization of diversity in firms, "Academy of Management Journal" 1987 nr 2, s. 380-393.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158452298

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.