Warianty tytułu
Marketing instruments in the process of managing NGOs
Języki publikacji
Abstrakty
Pracę poświęcono problemom zarządzania marketingowego w organizacjach pozarządowych, wynikającym z kreowania i adaptacji instrumentów marketingu. Wskazano specyfikę zarządzania instrumentami marketingowymi, tj.: produkt –usługa, cena, promocja, dystrybucja i personel w or-ganizacjach nie nastawionych na zysk, lecz zorientowanych na zaspokojenie potrzeb społecznych. (abstrakt oryginalny)
In the paper problems of marketing management in non-governmental organisations are presented. Mainly there are marketing instruments originating from marketing mix and adapting to NGOs conditions. Specificity of managing by marketing instruments were shown, i.e. product – service, price, promotion, distribution i personnel in non profit organi-sation. All these instruments works when organisational activities are oriented to meeting so-cial and public goods and services. (original abstract)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- 1. Cowell D.W., (1984), The Marketing Services, Heinemann, London.
- 2. Daw J.. (2006), Cause Marketing for Nonprofits, John Wiley& Sons. New Jersey.
- 3. Drueker P.F. (1997). Managing the Non - Profit Organization, Butterworth Heinemann. Oxford.
- 4. Zimmer Z.. Priller E. (red.). (2004). Future of Civil Society. Making Central European Nonprofit Organizations Work. VS Verlag Für Socialwissenschaften 1 GWV FACHVERLAG GmbH. Wiesbaden.
- 5. Kotler Ph., Ferrel O., Lamb Ch., (1983), Cases and Reading for Marketing for Nonprofit organizations, Englewood-Cliffs, Prentice Hall Inc.
- 6. Sargeant A., (2004). Marketing w organizacjach non profit. Oficyna Ekonomiczna, Krakow.
- 7. Snow G., Benedict J., (2003). Runing Social marketing to Plan Nutrition Education Program Targeting Teens. „Journal of Extension" December, vol 41/6.
- 8. Stiglitz J. E.. (2004). Ekonomia sektora publicznego, PWN. Warszawa.
- 9. Thompson H., (1998), What do your customers really want? "Journal of Business Strategy” nr 4.
- 10. Kazmierczak T., Rymsza M. (red.). (2003), W stronę aktywnej polityki społecznej, ISP. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158468336