PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 2 | 22--26
Tytuł artykułu

Strategia zarządzania jakością a procesy innowacyjne - aspekt empiryczny

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji zwiększenia innowacyjności wśród kluczowych przedsiębiorstw budowlanych w ramach strategii zarządzania jakością. Badaniami objęto 98 przedsiębiorstw budowlanych. Zauważono, że dla przedsiębiorstw budowlanych wzrost innowacyjności jest warunkiem funkcjonowania w warunkach nasilającej się walki konkurencyjnej.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--26
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Brown S., Eisenhardt K., Competing on the edge: strategy as a structured chaos. Harvard Business School Press, Boston, USA. 2000.
  • 2. Bullock, P., Rahman S., Soft TQM, hard TQM, and organizational performance relationships: an empirical investigation. Omega Nr. 33. 2005.
  • 3. Buszko A. Rynek budowlany w okresie transformacji. Economic Science. Wydawnictwo UWM. Nr. 5 2003 (a).
  • 4. Buszko A. Zmiany w eksporcie usług budowlanych. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw. Nr. 11 2003 (b).
  • 5. Dean Jr. J. W., & Bowen D. E. Management theory and total quality: improving research and practice through theory development. Academy of Management Review. Nr. 19 1994.
  • 6. Grady R. B. Practical Software Metrics for Project Management and Process Improvement. Pretince Hall. New York. 1992.
  • 7. Grint K. Management: a sociological introduction. London: Polity Press; 1995.
  • 8. Hunter D., & Schmitt B. Six sigma: benefits and approaches. Chemical Week. Nr. 161 1999.
  • 9. Imai M. Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success. Random House. New York. 1986.
  • 10. Jha S., Noori H., Michela J. L. The dynamics of continuous improvement—aligning organizational attributes and activities for quality and productivity. International Journal of Quality Science. Nr. l 1996.
  • 11. Jung Joo Y., Wang Yong Jian. Relationship between total quality management (TQM) and continuous improvement of international project management (CIIPM). Technovation. Nr. 26 2006.
  • 12. Kanji G. K. An innovative approach to make ISO 9000 standards more effective. Total Quality Management Nr. 9 (1), 1998.
  • 13. Lai K. H. Market orientation in quality-oriented organizations and its impact on their performance. International Journal of Production Economics Nr. 84 (1), 2003.
  • 14. Manley J. E. . Symbol, ritual and doctrine: the cultural "tool kit' of TQM. Journal of Quality Management. Nr. 3 1998.
  • 15. McAdam R., Leonard D. An evaluative framework for TQM dynamics in organizations. International Journal of Operations and Production Management Nr. 23(6) 2003.
  • 16. Prajogo D. J., Sohal A. S. TQM and innovation : a literature overview and research framework. Technovation. Nr. 21 2001.
  • 17. Puffer S. M., & McCarthy D. J. A framework for leadership in a TQM context. Journal of Quality Management. Nr. l 1996.
  • 18. Quazi H. A., Jemangin J., Kit L. W., Kian C. L. Critical factors in quality management and guidelines for self assessment, the case of Singapore. Total Qualitv Management Nr. 9 (1), 1998.
  • 19. Reed R., Lemak D. J., Meroc N. J. Total quality management and sustainable competitive advantage. Journal of Quality Management Nr. 5 2000.
  • 20. Reed R., Lemak D. J., & Montgomery, J. C. Beyond process: TQM content and firm performance. Academy of Management Review. Nr. 21 1996.
  • 21. Rocznik Statystyczny. GUS. Warszawa. 2002.
  • 22. Samson D., Terziovski M. The relationship between total quality management and operational performance. Journal of Operations Management Nr. 17 1999.
  • 23. Shea C. M., & Howell J. M. Organizational antecedents to the successful implementation of total quality management: a social cognitive perspective. Journal of Quality Management. Nr. 3 1998.
  • 24. Sobczyk M. Statystyka. PWN. Warszawa. 2002.
  • 25. Wilkinson A., Willmott H. Making quality critical—new perspectives on organizational change. Routledge; London. 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158533045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.