PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 20 Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce | 156--162
Tytuł artykułu

Okazje jako przedmiot badań w zakresie zarządzania strategicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Business Opportunities as a Research Subject in Strategy Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor przedstawił rozważania na temat istoty i roli okazji w rozwoju przedsiębiorstwa na podstawie badań własnych, przeprowadzonych wśród firm średnich, małych i mikro. Ponad to, przedstawił nowy paradygmat - określenie strategii organizacji w burzliwym otoczeniu.
EN
The article presents a new paradigm's basis - the identification of an organization strategy in a turbulent environment. The structure of a mentioned strategy concerns resources, business opportunities and their filter, identification and application. The link of these elements is an organization's mission - the only one element derived from classic conceptions. Moreover, the article presents the results of research confirming the great role of a new strategy's formulating. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Collins J.C., Porras J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, Jacek Santorski Wydawnictwa Biznesowe, Warszawa 2003.
  • Krupski R., Badania nad oryginalnością zasobów przedsiębiorstwa, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja, red. J. Skalik, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1141, AE, Wrocław 2006a.
  • Krupski R., Elastyczność polskich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 2005a nr 11.
  • Krupski R., Formułowanie strategii w ujęciu szkoły zasobowej, "Współczesne Zarządzanie" 2006b nr 2.
  • Krupski R., Metody badania elastyczności przedsiębiorstwa, [w:] Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - celowość, skuteczność, efektywność, red. H. Jagoda, J. Lichtarski, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1104, AE, Wrocław 2005b.
  • Krupski R., Operacjonalizacja strategii przedsiębiorstwa działającego w turbulentnym otoczeniu, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Analiza krytyczna, red. K. Zimniewicz, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, AE, Poznań 2006c.
  • Krupski R., Planowany czy nie planowany rozwój małych firm. Co z teorią zarządzania strategicznego, "Przegląd Organizacji" 2005c nr 3.
  • Krupski R., Redefiniowanie strategii organizacji, "Przegląd Organizacji" 2007 nr 3.
  • Krupski R., Strategiczność zasobów, "Przegląd Organizacji" 2006d nr 9.
  • Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Skat-Rordam P., Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, red. R. Krupski, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158618446

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.