Warianty tytułu
Creating Partnerships in The Polish IT Sector - Theory and Practice
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono model doboru partnera aliansu strategicznego. Opisano wyniki badań empirycznych dotyczących egzemplifikacji modelu doboru partnera aliansu strategicznego w oparciu o zasoby niematerialne przyszłego partnera. Zawarto także wnioski sformułowane po prezentacji modelu, odnoszące się zarówno do teorii jak i praktyki zarządzania w zakresie etapu przygotowawczego współczesnego aliansu strategicznego.
The article starts by presenting partnering as the basis for running a firm in the Polish IT market. A model for selecting a partner and focusing on its more intangible elements is discussed. The study ends with a practical example of this model. Directives for partnership management are pointed out on the basis of research.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
263--273
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Kuglin FA., Hook J. [2002], Building, Leading and Managing Strategic Alliances. How to Work Effectively and Profitably with Partner Companies, Amacom, New York.
- Pietruszka A. [2000], Przygotowanie aliansu strategicznego - klucz do sukcesu przyszłego porozumienia [w:] Alianse strategiczne przedsiębiorstw, red. K. Kowalska, Triada, Dąbrowa Górnicza.
- Pietruszka-Ortyl A. [2007], Kapitał intelektualny organizacji [w:] Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, red. B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki, Difin, Warszawa.
- Rokita J. [2005], Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
- Segil L. [1998], Strategische Allianzen. Systematische Planung und Durchführung von Unternehmensallianzen, Midas Verlag AG, St. Gallen-Zürich.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160249269