Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autorzy przekonują, że dzieci nie odróżniają świata przedstawionego w reklamie od rzeczywistości, w ich wyobrażeniu to jeden i ten sam świat, a co więcej: preferują wersję lansowaną w reklamie. Reklamy okazują się dla nich podstawowym źródłem informacji, które ma wpływ na ich wyobrażenia o świecie. Dorośli konsumenci wprawdzie podlegają wpływowi reklamy, ale wiedzą, czym ona jest, znają jej cel i dostrzegają, że tylko kreuje pewną wizję świata, odmienną od szarej rzeczywistości. Tak więc zdaniem autorów dzieci i dorośli przebywają - jako odbiorcy reklam - w dwóch różnych wymiarach. Autorzy przypominają, że reklamodawcy zawsze pamiętają, że niezależnie od wartości, do jakich odnosi się reklama, zawsze jej ostatecznym celem jest pozyskanie konsumenta. Tymczasem okazuje się, że aż 80 proc. dzieci w wieku przedszkolnym domaga się od rodziców kupna reklamowanych produktów.
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160418694