PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 5 | 81--84
Tytuł artykułu

Konsumenci w gorszych czasach (cz. II)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi rozwinięcie rozważań z poprzedniego numeru. Autorka zastanawia się, z czym wiąże się skłonność do zmiany zachowań zakupowych i skłonność do ograniczania wydatków? Jej zdaniem obawy odnośnie pogarszania się sytuacji kraju narastają szybko, wolniej natomiast maleje optymizm w ocenie sytuacji swojego gospodarstwa domowego. Najwolniej (lub wcale) zmieniają się zachowania zakupowe, w tym skłonność do ograniczania zakupów. Analizy korelacyjne pokazały, że skłonność konsumentów do ograniczania wydatków nie jest związana ani z oceną sytuacji w kraju, ani z obawami co do wpływu kryzysu na sytuację własnego gospodarstwa. Okazuje się, że istnieje związek z poczuciem, czy w ostatnim czasie sytuacja mojego gospodarstwa uległa pogorszeniu czy nie. Osoby, które mają poczucie, że im się pogorszyło, częściej skłonne są zmieniać swoje zachowania i oszczędzać (ciąć wydatki).
Rocznik
Numer
Strony
81--84
Opis fizyczny
Bibliografia
  • www.mintel.com
  • www.wildflavors.com
  • www.trendwatching.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160433022

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.