PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 2 | 37--46
Tytuł artykułu

Rozwój e-usług jako przejaw budowania społeczeństwa informacyjnego

Autorzy
Warianty tytułu
Development of e-services as a symptom of building-up information society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet zachęca firmy usługowe do ekspansji w kierunku „rynku globalnego", co pozwala wzbogacać usługi oferowane konsumentowi. Należy jednak podkreślić, że e-usługi wymagają wiedzy i nowych specjalistów. Coraz częściej zwraca się uwagę, że stały się one synonimem nowoczesności, pobudzania regionów do rozwoju, tworzenia nowoczesnej platformy porozumień między podmiotami gospodarczymi i konsumentami w skali globalnej, krajowej i lokalnej. Oceniając stopień upowszechnienia e-usług, można je podzielić na trzy grupy: 1) zdecydowanie rozwinięte (e-handel, e-bankowość, e-turystyka), 2) umiarkowanie rozwinięte (e-edukacja, e-kultura) oraz 3) słabo rozwinięte (e-administracja, e-ubezpieczenia, e-zdrowie). Jak wynika z najnowszych danych EUROSTAT-u, konsumenci w całej UE najczęściej korzystają z zakupu usług w ramach e-turystyki i e-bankowości, w Polsce zaś z e-zdrowia oraz e-bankowości. (abstrakt oryginalny)
EN
The contemporary times are called the digital era. Under the influence of Internet, there have been changing functioning of the market for services and the way of provision thereof . Service providers and service recipients have become an integral element of the information society. Development of e-services is an answer to the changing realities, to formation of a new economic, market and consumption reality. E-services provide greater opportunities for an active participation by the consumer in creation and improvement thereof. There is formed a new type of the consumer, the so-called e-prosument, whose functioning in the markets for e-services depends on knowledge and information and telecommunication technologies. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
37--46
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A. Cholewiński, Internet w ubezpieczeniach, http://e-marketing.pl/artyk/artyk39.php z dn. 6.01.2009 r.
  • M. Czuba, Znakomite perspektywy internetu, "Bank" 2007, październik.
  • A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresto, A. Wódkowski, E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difm, Warszawa 2009.
  • A. Dąbrowska, Rozwój rynku usług w Polsce - uwarunkowania i perspektywy, "Monografie i Opracowania" nr 548, SGH, Warszawa 2008, s. 39 i nast.
  • M. de Kare-Silver, E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu, PWE, Warszawa 2002, s. 80.
  • Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków, pod red. J. Czapińskiego, T. Fanka, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa, 10.09.2007, s. 294.
  • Does e-government Pay Off?, Capgemini Netherlands oraz TNO-Strategy, Technology and Policy, listopad 2004 r. (http://ec.europa.eu/idabc/servlets/Doc?id=933 z dn. 20.02.2007 r.).
  • ePolska - Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na lata 2001-2006, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2001.
  • I. Kamińska-Szmaj, Słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Europa, Wrocław 2001.
  • Liczba aktywnych e-kont niebawem się podwoi, Money.pl, www.money.pl/banki/wiadomosci/artykuł z dn. 5.01.2009 r.
  • Podstawy e-biznesu, pod red. nauk. A. Szewczyka, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2006, s. 62.
  • Rynki europejskie. Konsumpcja gospodarstw domowych na dużych rynkach europejskich, raport Obserwator Cetelem 2008 (www.cetelem.pl z dn. 26.09.2008 r.).
  • M. Skrzypek, Miejsce gospodarki opartej na wiedzy w nowej gospodarce, w: Społeczeństwo informacyjne: stan i kierunki rozwoju w świetle uwarunkowań regionalnych, pod red. C.F. Malesa, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2008.
  • I. Straus,T. Tuulik, Establishing A Company Takes Only Two Hours In Estonia, www.mondaq.com/article.asp?articleid=476 z dn. 17.06.2007 r.
  • E. Ślązak, K. Borowski, Istota bankowości elektronicznej, w: Współczesna bankowość, pod. red. M. Zalewskiej, Difm, Warszawa 2007, t. l, s. 232-237.
  • Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) a trendy w e-biznesie w 2008 r. Podsumowanie wyników badań obserwacji misji Sectoral e-Business Watch, www.ebusiness-watch.org/key_reports/documents/ExecSum_2008_EU271anguages/SeBW_Abs-tract_PL.pdf z dn. 3.02.2009 r.
  • www.pldg.pl/pldg/portal-type/html/user/anon/page/article.psml/nodejd/13-35 z dn. 28.12.2005 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160524347

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.