PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 2 | 54--62
Tytuł artykułu

Determinanty lojalności młodych nabywców wobec wybranych dostawców usług

Warianty tytułu
Determinants of loyalty displayed by young purchasers towards the selected service providers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Według autorki młodzi konsumenci są atrakcyjną grupą docelową dla firm, ale to pierwsze pokolenie wychowane w kapitalizmie ma ukształtowane sceptyczne nastawienie do komercyjnych komunikatów reklamowych. Z przeprowadzonych przez autorkę badań wynika, że wbrew powszechnym opiniom jest to stosunkowo lojalna grupa konsumentów. Głównymi przyczynami zmiany przez nich dostawcy usług jest w większości rodzajów usług zetknięcie z lepszą ofertą konkurencji, wygoda nabywcy (czyli niekorzystna lokalizacja zakładu usługowego), a także stosowanie nadmiernie wysokich cen przez usługodawcę. Młodzi konsumenci są klientami wymagającymi i często podkreślają, że powodem ich rezygnacji było nieodpowiednie zachowanie personelu. Autorka zauważa, że jest to grupa nabywców, dla których komercyjne reklamy są mało wiarygodne, dlatego chętnie polecają sobie wzajemnie atrakcyjne oferty rynkowe. Są to osoby oczekujące od usług przede wszystkim wysokiej jakości obsługi, szerokiego wachlarza dostępnych usług oraz niskich cen. Ze względu na ograniczone zasoby pieniężne właśnie te elementy oferty mają dla nich największe znaczenie.
EN
In her article, the author presented the results of research on behaviour of consumers aged 18-24 in the market for services. She stated that young people surveyed constituted a loyal group of service companies' clients. The reasons for changing service providers most often are: a better offer of competitors, unfavorable locality of a service companies and too high prices applied thereby. The best form of advertising is for them oral recommendations of the firms proved by them. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
54--62
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A. Meyer, F. Domach, Główne czynniki zadowolenia klientów, “Zarządzanie na Świecie” 1998, nr 12, s. 42.
  • Rocznik Statystyczny 2007, GUS, Warszawa 2007, s. 197.
  • M. Veselka, System nas rozpozna, „Marketing w Praktyce” 2005, nr 9, s. 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160538621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.