PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1190 Zrównoważony rozwój w teorii ekonomii i praktyce | 158--167
Tytuł artykułu

Stan świadomości ekologicznej konsumentów żywności z województwa podkarpackiego

Autorzy
Warianty tytułu
Level of Ecological Awareness among Food Consumers from Subcarpathian Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorkę wykonała badania, których celem była analiza świadomości ekologicznej konsumentów żywności z województwa podkarpackiego. Badania wykonała w 2004 roku na próbie 157 osób. Spośród szerokiego spektrum pytań uwzględnionych w kwestionariuszu, autorka zaprezentowała tę ich część, która pozwoliła określić stan świadomości ekologicznej podkarpackich konsumentów dokonujących zakupów żywności. Wyniki badań własnych, zostały przez autorkę porównane z podawanymi w literaturze wynikami innych badaczy, zyskując w ten sposób wyższy stopień wartości naukowo-poznawczej.
EN
In the work there were presented some research results conducted in the year 2004 in Subcarpa-thia Voivodeship to define a level of ecological awareness among food consumers. The method used in the research was quota random selection (proportional). The results of the author's own research, presented in the article, were compared to the present ones in literature references, thanks to this they reached a higher grade of educational and scientific value. The high level of ecological awareness among food consumers from Subcarpathian Voivodeship was noticed at 5.2% of respondents. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Burger T., Świadomość ekologiczna społeczeństwa polskiego u progu XXI wieku. Raport, Instytut na Rzecz Ekorozwoju, Warszawa 2000.
  • Dziedzic S., Badania zachowań konsumentów na rynku produktów rolnictwa ekologicznego w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1107, AE, Wrocław 2006, s. 320-330.
  • Górka K., Poskrobko B., Radecki W., Ochrona środowiska. Problemy społeczne, ekonomiczne i prawne, PWE, Warszawa 1995.
  • Kiełczewski D., Ekologia społeczna, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok 1999.
  • Knieć W., Marketing produktów ekologicznych, RCDRRiOW-RCEE w Przysieku, Przysiek 2004.
  • Pilarski S., Wybrane aspekty percepcji konsumenckiej żywności, [w:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.
  • Runowski H., Organizacyjno-ekonomiczne aspekty rolnictwa ekologicznego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 1999.
  • Żakowska-Biemans S., Gutkowska K., Postawy konsumentów wobec żywności ekologicznej, [w:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161233135

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.