PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1, t. 2 | 337--344
Tytuł artykułu

Wybrane problemy realizacji aspektu informacyjnego w marketingu terytorialnym

Autorzy
Warianty tytułu
Selected Problems of Information Management in Territorial Marketing.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwrócono uwagę na trudności związane z praktycznym wykorzystaniem aspektu informacyjnego w marketingu terytorialnym. Zaprezentowano istotę marketingu terytorialnego i zakres informacji. Podkreślono rolę władzy samorządowej jako podmiotu przygotowującego, organizującego i realizującego całość przedsięwzięć marketingowych.
EN
The author maintains that the simple adaptation of solutions based on classical marketing theories worked out in the consumer goods market, concerning widely understood management of information, gives rise to a variety of problems. Three factors are to blame for this state of affairs: a lack of explicitness in understanding the idea of territorial marketing; the failure to identify what exactly constitutes the closer and more distant environments; and the lack of one, explicitly determined decision-making centre.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
337--344
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Domański T. [1997], Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Florek M. [2006], Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Girard V. [1997], Marketing terytorialny i planowanie strategiczne [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Hanulakova E., Dano F. [2004], Parki przemysłowe a marketing regionalny, „Marketing i Rynek", nr 9.
  • Komunikacja i partycypacja społeczna [1999], red. J. Hausner, AE w Krakowie, Kraków.
  • Kornak A.S., Rapacz A. [2001], Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kotler P. [1972], A Generic Concept of Marketing, „Journal of Marketing", nr 46.
  • Kotler P., Haider D., Rein I. [1993], Marketing Place's - Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, Free Press, New York.
  • Kotler P., Levy S.J. [1969], Broadening the Concept of Marketing, „Journal of Marketing", nr 38.
  • Kramer J. [2005], Marketingowe otoczenie regionów [w:] Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Markowski T. [1999], Zarządzanie rozwojem miasta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Meffert H. [1986], Marketing Grundlagen der Absatzpolitik, Gabler, Wiesbaden. Szromnik A. [1988], Marketing komunalny - rynkowa koncepcja zarządzania gminą, „Samorząd Terytorialny", nr 3.
  • Szromnik A. [1997], Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Szromnik A. [2002], Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, t. CXII, PAN, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161247409

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.