Warianty tytułu
Surveying Employee Opinion as a Tool in Managerial Coaching
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule przybliżono istotę coachingu menedżerskiego. Omówiono zalety badań opinii pracowników w procesie coachingu menedżerskiego. Zaprezentowano także wybrane mankamenty takich badań.
There are five most frequently mentioned managerial skills: leadership, building shared vision, team communication and conflict solving, analysis of mental models and systemic thinking. Managerial coaching draws special attention to developing these skills. The paper examines the third of the skills which is to take care of proper communication in the company. Surveying employee opinion is pointed out as particularly useful as it serves not only to gain valuable information to a manager but also to give vain to negative emotion by a team or to build trust to superiors. The conclusions are supported by cited research as well as the author's research carried out in Torun companies. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. K. Bartman, Polacy nie lubią swoich firm i nie ufają przełożonym, „Gazeta Prawna" z dnia 09.02.2009.
- 2. A. Bruce, Zostań swoim mentorem, APN Promise, Warszawa 2008.
- 3. J.J. Dahlgaard, K.K. Gopal, K. Kanji, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2001.
- 4. M. Guzik, R. Kamiński, Pytania z odpowiedzią, „Personel i zarządzanie" 7/2006.
- 5. S. Kołodziejski, J. Krakowska, Badanie opinii personelu (1), „Personel i zarządzanie" 2002, nr 22.
- 6. R. Hargrove, Mistrzowski coaching, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
- 7. J. Krokowska, S. Kołodziejski, Badania opinii pracowników w praktyce zarządzania. Imperia. Łódź 2007.
- 8. http://www.coachig-menedzerski.pl/coaching-przyklady.html (23.04.2009).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161360934