PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 108 | 173--184
Tytuł artykułu

Wykorzystanie wybranych instrumentów marketingu w rozwoju rynku żywności ekologicznej

Warianty tytułu
The Use of Selected Marketing Instruments in Organic Food Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest pokazanie możliwości wykorzystania instrumentów marketingu tj. media, reklama, promocja na rynku żywności ekologicznej w celu rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce, a także ukazanie zmian na nim zachodzących.
EN
All in all it must be said that although the organic food market is changing rapidly, it is still at the initial phase of its development. The range of organic food available on the market is rather poor and, in spite of considerable increase in the number of agricultural farms and companies processing organic food, it does not always fulfill customers' expectations . Non-processed vegetable products the supply of which is only seasonal dominate on offer. Distribution channels existing in Poland are hardly developed and their structure is comparable to the initial phase of market development. Direct sale is of crucial importance. At the moment distribution channels seem to be the main obstacle in the markets development. Therefore, it seems that this development can be triggered by an increase in the organic food sales in the chains of hyper/supermarkets. We can assume that using this channel of distribution will lead to a decrease in retail prices and that will result in the growth of sales. All the marketing strategies applicable to the sale of conventional food are applicable to organic food except for the low price strategy. This is connected with production costs which are higher in the case of organic food. At present the use of such means as special offers or merchandising techniques is quite limited due to the poor state of distribution channels. We may assume, though, that these instruments will be used to a much greater extent once the chain sale is developed. Although the profile of consumers buying the organic food reveals considerable susceptibility to advertising, vast majority of producers are not likely to use it. The above-mentioned profile indicates the possibility of using brandas a means of affecting demand.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
173--184
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Inspekcja Jakości Handlowe) Artykułów Rolno-Spożywczych, Biuletyn "Rolnictwo Ekologiczne w Polsce w 2004 roku", Warszawa 2005.
  • Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Biuletyn "Stan i Tendencje Rolnictwa Ekologicznego w 2005 r." Warszawa 2006.
  • Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Biuletyn "Stan i Tendencje Rolnictwa Ekologicznego w Polsce", Warszawa 2006.
  • Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Biuletyn "Stan i Tendencje Rolnictwa Ekologicznego w Polsce", Warszawa 2007.
  • Kompleksowa ocena gospodarstw ekologicznych oraz wybrane aspekty funkcjonowania rynku żywności ekologicznej, red. J. Kuś, IUNiG w Puławach, Puławy 2005.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Łuczka-Bakuła W, Rynek żywności ekologicznej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • Produkcja, koszty i nadwyżka bezpośrednia wybranych produktów rolnych w 2005 roku, red. A. Skarżyńska, IERiGŻ, zeszyt nr 33, Warszawa 2006.
  • Szulce H., Wpływ działań marketingowych na konsumpcję żywności, "Handel Wewnętrzny", czerwiec 2006, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji SGGW w Warszawie, Warszawa 2006.
  • Świątkowska M., Krajewski K., Berger S., Wybrane problemy nauki o żywieniu człowieka u progu XXI wieku w: Analiza doświadczeń reklamy kategorii produktu w kształtowaniu zachowań konsumentów i stanu rynku żywnościowego, Wydaw. SGGW, Warszawa 2004.
  • Żakowska-Biemans S., Organizacja sprzedaży żywności ekologicznej w nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej, Handel Wewnętrzny, czerwiec 2006, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji SGGW, Warszawa 2006.
  • Żakowska-Biemans S., Rynek żywności ekologicznej w Polsce - szanse i możliwości rozwoju, CDR w Brwinowie, Radom 2006.
  • Żkowska-Biemans S., Gutkowska K., Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.
  • www.eko.radom.com.pl.
  • www.rolnictwoeklogiczne.pl.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161571205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.