PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 108 | 49--58
Tytuł artykułu

Udział w rynku jako miara pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Market Share as a Measure of a Company's Competitive Position
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przeprowadzono analizę możliwości wykorzystania wskaźnika udziału w rynku do pomiaru pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Opisano metody pomiaru pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa zarówno takie, które biorą po uwagę wskaźniki finansowe oraz czynniki związane z rynkiem. Na końcu przedstawiono istotę i cechy udziału w rynku.
EN
The issue of market share is widely discussed in analyses concerning strategic management. Simultaneously, this index is often used by enterprises as a measure of effectiveness of activities in the area of sales. The right level of market share is one of the goals of the sales division. At the same time, in literature concerning strategic management, this index is used as one of the measures of competitive position of an enterprise. This article analyses possibilities of using the market share index to measure a competitive position of the company.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--58
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Aniszewska G., Benchmarking, czyli jak się uczyć i doskonalić, Marketing i Rynek 1995, nr 4.
  • Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa 1996.
  • Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, red. M. J. Stankiewicz, TNOiK, Toruń 1999.
  • Faulkner D., Cliff В., Strategie konkurencji, Gebethner, Warszawa 1996.
  • Gierszewska G, Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1994.
  • Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE Warszawa 1998.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1998.
  • Samuelson W. E, Marks S. G., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 1998.
  • Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1995.
  • Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.
  • Twaróg J., Mierniki i wskaźniki logistyczne, ILiM, Poznań 2005.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
  • Urbanowska-Sojkin E., Zarządzanie przedsiębiorstwem od kryzysu do sukcesu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161655252

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.