PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 108 | 140--155
Tytuł artykułu

Narzędzia konkurowania i możliwości ich wykorzystania w sektorze bankowym

Warianty tytułu
Tools of Competing and Possibilities of Their Application in the Banking Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Presja otoczenia rynkowego oraz potrzeba osiągania wysokich zysków spowodowała, że banki zaczęły poszukiwać narzędzi, które pozwoliłyby im na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej na tym rynku. W artykule opisano narzędzia konkurowania na tym rynku do których należą: segmentacja klientów, proces świadczenia usług, poziom obsługi klienta, koncentracja na marce banku oraz cena.
EN
The role of factors used by companies to gain advantage on very competitive markets, such as the banking sector, is changing. A decreasing tendency is observed in the role of a product and its features due to a high level of technology and a possibility to make quickly copies of some solutions. At the same time it seems that the strategy of segmentation and the level of service quality are the most effective tools to gain strong market position.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
140--155
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Becker J., Marketing - Konzeption. Grundlagen des strategischen Marketing - Management, Verlag Vahlen, München 1993.
  • Integracja europejska a strategie banków komercyjnych, red. W. Baka, Wyd. Międzynarodowa Szkoła Bankowości i Finansów, Katowice 1998.
  • Johannsen U., Das Marken- und Firmenimage, Band 1, Technische Uni., Braunschweig 1968, s. 46.
  • Pawłowicz L., Zewnętrzne uwarunkowania strategii rozwoju banków, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2004.
  • Porter M. E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • Smith W. R., Product Differentiation and Marketing Segmentation as Alternative Marketing Strategies, "Journal of Marketing", July 1989, s. 3-8.
  • Żurawik W, Marketing usług finansowych, PWN, Warszawa 1999.
  • Żyminkowski T., Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2003.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161727346

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.