PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | nr 463 | 55--62
Tytuł artykułu

Technika video w kształceniu ekonomicznym w AE w Krakowie w świetle badań

Autorzy
Warianty tytułu
Video in Economic Training at Academy of Economics in Kraków in the Light of Conducted Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono wyniki badań dotyczące wykorzystania techniki video w kształceniu przyszłych ekonomistów w Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
EN
In the article the author discusses the results of his investigation into the use in the teaching process at the Academy of Economic, Krakow, of one of the new media of communication, namely, the video. The data accumulated in the interviews with teachers, from the analysis of the documentation of the school video room and from the survey conducted among the students made it possible to clarify the issue of the quantitative and qualitative factors affecting the use of the video in the teaching process. At present, only a relatively small number of teachers take advantage of this medium, which is caused by the shortage of adequately equipped rooms and insufficient availability of video tapes with appropriate materials. Most often teachers make use of programs recorded from the Polish Television or borrowed from consulates. In the article the author also focused on some methodological mistakes that are encountered in classes in which a video is used. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--62
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Maier Ch., Weber M., Erfolg durch Super-learning Wilhelm Heyne Verlag Monachium 1987.
  • Januszkiewicz F., Skrzydlewski W., Edukacyjne zastosowania telewizji, WSiP, Warszawa 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161742004

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.