PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 7-8 | 22--25
Tytuł artykułu

Issue management (zarządzanie zagadnieniami) w świetle innych koncepcji zarządzania

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyzwania, przed jakimi stają przedsiębiorstwa, mają niejednokrotnie inną genezę i naturę, w związku z tym wymagają zastosowania odmiennych taktyk działania. Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji issue management na tle innych, pokrewnych koncepcji zarządzania, a także przybliżenie istoty problemu, issue i kryzysu oraz wykazanie zależności pomiędzy nimi. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
22--25
Opis fizyczny
Bibliografia
  • J.E. DAVIDSON, R.J. STERNBERG, The Psychology of Problem Solving, Cambridge University Press, 2000.
  • N. DOUGLAS, P. COCHRAN, Issues Management and the Multinational Enterprise, "Management International Review", vol. 34, 1994.
  • J.E. DUTTON, E. OTTENSMEYER, Strategic Issue Management Systems: Forms, Functions and Contexts, "Academy of Management Review", 1987, 12 (2).
  • J.E. DUTTON, Interpretations on Automatic: A Different View of Strategie Issue Diagnosis, "Journal of Management Studies", 1993, no. 30.
  • R.L. HEATH, Strategic Issues Management: Organizations and Public Policy Challenges, Thousand Oaks, Sage Publications 1997, s. 31.
  • T. JAQUES, Issue Definition: The Neglected Foundation of Effective Issue Management, "Journal of Public Affairs", 2004, 4 (2).
  • T. JAQUES, Issue or Problem? Managing the Difference and Averting Crises, "Journal of Business Strategy", 2007, 28 (6).
  • T. JAQUES, Towards a New Terminology: Optimizing the Value of Issue Management, "Journal of Communication Management", 2002, 7 (2).
  • CH. KEPNER HIGGINS, B.B. TREGOE, P. STRYKER, The Rational Manager: a Systematic Approach to Problem Solving and Decision Making, McGraw-Hill, Madison 1965.
  • K. LAMERTZ, M.L. MARTENS, P. HEUGENS, Issue Evolution: a Symbolic Interactionist Perspective, "Corporate Reputation Review", 2003, 6 (1).
  • M.M. LAUZEN, Understanding the Relations Between Public Relations and Issues Management, "Journal of Public Relations Research", 9 (1), 1997.
  • S. LUTGENS, Potentiellen Krisen rechtzeitig begegnen - Themen aktiv gestalten. Strategische Unternehmenskommunikation durch Issues Management, MT-Verlag, Schifferstadt, 2002.
  • C.L. PLUNKETT, G.A. HALE, The Proactive Manager: The Complete Book of Problem Solving and Decision Making, Wiley-Interscience Publication, NY, 1982.
  • U. ROTTGER, Issues Management - Mode, Mythos oder Managementfunktion? Begriffserklärung und Forschungsfragen - eine Einleitung, w: U. ROTTGER [red.], Issues Management. Theoretische Konzepte und praktische Umsetzung. Eine Bestandsaufnahme, Westdeutscher Verlag, Wiesbaden 2001, s. 18.
  • J. SCHULZ, S. WACHTEL, Issue - das Strittige als rhetorische Kategorie. Grundlegung eines Krisen-Coaching, w: M. KUHN, G. KALT, A. KINTER, Chefsache Issues Management, F.A.Z. - Institut für Management-, Markt- und Medieninformationen, Frankfurt am Main 2003, s. 154, 160.
  • R.J. STERNBERG, Practical Intelligence in Every Day Life, Cambridge University Press, 2000, s. 68-69.
  • R.K. WAGNER, Managerial Problem Solving, w: R.J. STERNBERG, RA. FRENSCH [ed.], Complex Problem Solving: Principles and Mechanisms, Lawrence Erlbaum Associates 1991 s. 159-162.
  • M.M. WAGNER, Modernes Issues Management. Ein prozessorientierter Ansazt zur Handhabung von Chancen und Risiken in Unternehmen, VDM Verłag Dr. Muller, Saarbrükken 2008, s. 8.
  • CH. WALTHER, Die Krise ais Chance wahrnehmen, w: M. KUHN, G. KALT, A. KINTER, Chefsache Issues Management, F.A.Z. - Institut für Management-, Markt- und Medieninformationen, Frankfurt am Main 2003, s. 143-146.
  • S.L. WARTICK, E.R. RUDE, Issues Management: Corporate Fad or Corporate Function?, "California Management Review", 1986, 29 (1).
  • S.L. WARTICK, P. HEUGENS, Future Directions for Issues Management, "Corporate Reputation Review", 2003, 6 (1).
  • K.E. WEICK, Sensemaking in Organizations, Sage Publications 1995, s. 4-5.
  • K. WÓJCIK, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, PLACET, Warszawa 2005, s. 592-607.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161812747

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.