PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1197 Ubezpieczenia wobec wyzwań XXI wieku | 139--146
Tytuł artykułu

Czynnik wpływające na powodzenie sprzedaży ubezpieczeń przez internet

Autorzy
Warianty tytułu
Factors Affecting Successful Sale of Insurance Over Internet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono elementy, które wpływają na pozytywną decyzję o zamiarze dokonania zakupu ubezpieczenia przez internet. Szczególną uwagę zwrócono na zaufaniu do kontrahenta, które stanowi podstawowy czynnik powodzenia handlu elektronicznego. Omówiono czynniki wpływające na zaufanie podczas zakupu ubezpieczenia w formie tradycyjnej oraz drogą elektroniczną. Przytoczono wyniki badań empirycznych, prezentowanych w literaturze, dotyczących zachowania się klientów w internecie.
EN
The article attempts to identify factors influencing positive decision regarding purchase of insurance over internet. For this purpose, the article uses presented in the literature results of a research on customers' behaviour in internet which are considered in the context of the specific set of characteristics relating to insurance product. Detailed conclusions are drawn of both theoretical and practical quality. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Altenburger R., Sind Versicherungsprodukte für Electronic Business ungeeignet?, Zeitschrift für die Gesamte Versicherungswissenschaft" 2001 nr 4.
  • Bauer H.H., Neumann M.M., Huber F., Hölzing J.A., Relevanz und Kausalitäten von Konsumentenvertrauen um Internet, [w:] Konsumentenverhalten im Internet, H.H. Bauer, J. Rösger, M.N. Neumann, Verlag Vahlen, München 2004.
  • Bauer H.H., Neumannm M.M., Jost Ch., Der Einsatz von Vertrauensintermediären im elektronischen Handel - Eine experimentelle Untersuchung, [w:] Konsumentenverhalten im Internet, H.H. Bauer, J. Rösger, M.N. Neumann, Verlag Vahlen, München 2004.
  • Bauer H.H., Sauer N.E., Becker S., Der Beitrag der Risikotheorie zur Erklärung des Kaufverhaltens im Internet, [w:] Konsumentenverhalten im Internet, H.H. Bauer, J. Rösger, M.N. Neumann, Verlag Vahlen, München 2004.
  • Doney P. M., Cannon J. P., An Examination of the Nature of Trust in Buyer-Seller Relationships, Journal of Marketing" 1997, vol. 61 (April).
  • Doney P.M., Cannon J.P., Mullen M.R., Understanding the Influence of National Culture on the Development of Trust, "Academy of Management Review" 1998, vol. 23, nr 3.
  • Eagly A.H., Chaiken S., The Psychology of Attitudes, Fort Worth, TX: Harcourt Brace Jovanovich, San Diego 1993.
  • Eichhorn J.T., Online-versicherungen aus aufsichts - sowie zivilrechtlicher Perspektive, VVW, Karlsruhe 2005.
  • Kaczała M., Internet jako instrument dystrybucji ubezpieczeń, Fundacja WARTA, Warszaw 2006.
  • Moorman C., Deshpande R., Zaltman G., Factor Affecting Trust in Market Research Relationships, "Journal of Marketing" 1993 nr 57.
  • Saab S., Kundenbezogene Komunikationsprozesse in der Vorkaufphase - Eine Informationsökonomische Analyse am Beispiel investiver Leistungen, Berliner Reihe zum Marketing, Arbeits pier Nr 1, Marketing Department der Freien Universität Berlin 2006, http://www.fberlin.de/wiwiss/marketing/dateianhang/AP01_Marketing-Department_Saab_2006.pdf.
  • Ubezpieczenia osobowe i majątkowe w gospodarstwach domowych w 2004 r., GUS, Departament Statystyki Społecznej, Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2004.
  • Weiber R., Adler J., Informationsökonomisch begründete Typologisierung von Kaufprozessen, "Zeitschrift fur betriebswirtschaftliche Forschung" 1995 nr 47.
  • Williams Jr C.A., Smith M.L., Young P.C., Zarządzanie ryzykiem a ubezpieczenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161814187

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.