PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 7 | 89--98
Tytuł artykułu

Systemy motywacyjne przedsiębiorstw produkcyjnych

Warianty tytułu
Motivational Systems of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono uwarunkowania czynnika ludzkiego w procesie tworzenia technologicznej organizacji uczącej się i wpływ systemu motywacyjnego na osiąganie konkurencyjności rynkowej w aspekcie jakości realizowanych procesów wytwarzania. (abstrakt oryginalny)
EN
The study contains human factor conditioning in the process of creating a technological learning organization and crucial impact of motivational systems on market competitiveness and quality requirements of manufacturing processes. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--98
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. L Bednarski, D. Zawada, Makroekonomiczna interpretacja dwuczynnikowej teorii Herzberga w świetle intencji TQM (Total Quality Management - Zarządzanie przez Jakość); Materiały IX Konferencji: Laboratoria Technologiczne, Szczecin-Międzyzdroje, marzec 1998.
  • 2. P. E. Drucker, Menedżer skuteczny, Wyd. AE, Kraków 1994.
  • 3. A. Genaidy, Karwowski W, A Road map for a Methodology to Assess, Improve and Sustain Intra- and Inter-Enterprise System Performance With Respect to Technology-Product Life Cyrcle In Small and Medium Manufactures, Human Factors and Ergonomics In Manufacturing, vol. 18 (1) 70-84, Willey InterScience 2008.
  • 4. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004, s.57.
  • 5. Grudzewski W.M., Hejduk l.K., Zaawansowane technologie i wyzwania ich komercjalizacji, Difin, Warszawa 2008, s.17.
  • 6. Handy C., Understanding Organizations, Penguin Books, London 1999.
  • 7. Kandelin N., Kleemola A., Building holistic insight into a business organization - theoretical framework-, IC HAAMAHA, Current Problems, Concepts, and Methods of Management, IEA PRESS, Poznań 2007, Madison, s. 44-64.
  • 8. J. Moczydłowska, Potrzeba bezpieczeństwa w systemach motywacyjnych, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 1(706), listopad 2008, str. 39-46.
  • 9. Polska Norma PN-EN ISO 9001, listopad 2008 Systemy zarządzania jakością- Wymagania.
  • 10. Senge P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • 11. J. Strużyna, Ku zarządzaniu kapitałem ludzkim - ciągły czy nieciągły charakter zmiany w zarządzaniu?, Organizacja i Kierowanie nr 2 [132], rok 2008, s.37-53.
  • 12. J. F. Terelak, Psychologia menedżera. Wybrane zagadnienia organizacji i zarządzania. Wydawnictwo Difin, Warszawa 1999.
  • 13. B. Węgrzyn, Projektowanie systemu motywacyjnego w przedsiębiorstwie, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa nr 8/2007, str. 87-94.
  • 14. B. Węgrzyn, System ocen pracowników umysłowych jako narzędzie kształtowania partycypacyjnego zarządzania przez jakość (TQM), Problemy Jakości 9/2007, str. 44-47.
  • 15. A. Wziątek-Staśko, Spirala Archimedesa - metoda ilościowa w rozwiązywaniu problemów motywacji pracowniczej, Organizacja i Kierowanie 1999, nr 4, s. 91-97.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162021447

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.