Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Measurement of Ethics in the Functioning of Contemporary Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Stosowanie reguł etyki w biznesie jest jednym z czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstwa. Zasadniczym celem artykułu jest próba przybliżenia roli etyki we współczesnej gospodarce. Omówiono etapy rozwoju etyki biznesu oraz jej miejsce w działalności gospodarczej. Na koniec przedstawiono rozwój etyki w Polsce.
This article focuses on identifying the role of ethics and its significance in modem enterprises. It presents factors determining ethical level in companies and tools which may help when introducing ethics in management. In the last part of the article, the meaning of ethics in Polish business has been presented. (original abstract)
Rocznik
Strony
18--28
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Baumol W. J., Blackman S.A.B., Perfect markets and easy virtue, Blackwell, Cambridge 1991.
- Chappell T., Dusza biznesu, Wyd. Studio Emka, Warszawa 1998.
- Dietl J., Gasparski W. (red.), Etyka biznesu, PWN, Warszawa 2002.
- Filek 1, Wprowadzenie do etyki biznesu, AE, Kraków 2004.
- Grosfeld J. (red.), Ponad ekonomią, PIW, Warszawa 1985.
- Kitson A., Campbell R., The ethical organization: the ethical theory and corporate behavior, Macmillan Press, London 1996.
- Klimczak B., Etyka gospodarcza, AE, Wrocław 2006.
- Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Węgrzecki A. (red.), Etyczny wymiar przekształceń gospodarczych w Polsce, AE, Kraków 1996.
- www.cebi.win.pl, 06.11.2008.
- www.kig.pl, 06.11.2008.
- Young S., Etyczny kapitalizm, METAmorfoza, Wroclaw 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162022771