Warianty tytułu
The Barriers of Innovations Deployment in Polish Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwie często kończy się niepowodzeniem, gdyż napotyka wiele barier i hamulców. W artykule zaprezentowano wyniki badań przedstawiających główne przeszkody w rozwijaniu innowacji w polskich przedsiębiorstwach. Przedstawiono czynniki rynkowe, ekonomiczne, związane z wiedzą, które mogą przeszkadzać we wprowadzaniu innowacji. Dokonano przeglądu, które bariery mają najistotniejsze znaczenie dla przedsiębiorców w poszczególnych województwach. Ukazano również propozycje ułatwiające pokonywanie barier.
Introduction of innovations in enterprise is finished often with a failure because it meets many barriers and brakes. The article presents the research outcomes showing the main barriers of innovations deployment in Polish enterprises. In the first part of the article author describes cost, knowledge, market and other factors hampering innovations activities (also in individual regions). The second part contain analysis of the barriers creating by employees. Finally, the paper presents suggestion facilitating the overcome of brakes. Enterprises which want to be competitive must eliminate barriers of innovations deployment. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2004-2006, GUS, Warszawa 2008. http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_NTS_dzialalnosc_innowacyjna_2004-2006.pdf, [16.07.2009].
- Francik A., Innowacyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie", Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2002. nr 577.
- Godlewski J., Wdrażanie wyników badań naukowych: bariery i hamulce, [w:] transfer technologii. Bariery i hamulce, (red.) J. Rachoń, Gdańskie Towarzystwo Naukowe. Gdańsk 2002.
- Jasiński A., Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji. Difin. Warszawa 2006. Huczek M., Czynniki wzrostu innowacyjności przedsiębiorstwa. Beskidzki Instytut Tekstylny, Bielsko-Biała 19%.
- Luecke R., Managing Creativity and Innovation, Harvard Business School Press. Boston 2003.
- Matusiak K.B., Stawasz E., Przedsiębiorczość i transfer technologii. Polska perspektywa. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź-Żyrardów 1998.
- Mazurek-Kucharska B., Laskowska-Rutkowska A., Wojtczuk-Turek A., Społeczne determinanty innowacyjności przedsiębiorstw, [w:] Innowacyjność 2008. Stan innowacyjności, projekty badawcze, metody wspierania, społeczne determinanty, (red.) A. Żołnierski, PARP, Warszawa 2008.
- Mikuła B., Potocki A., Metody zarządzania innowacyjno-partycypacyjnego. Wydawnictwo Antykwa, Kraków - Kluczbork 1997.
- Pomykalski A., Innowacje, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 1997.
- Rogers E.M., Diffusion of Innovations, New York. 1962.
- Schumpeter J.A., Teoria wzrostu gospodarczego, PWN. Warszawa 1960.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162104867