PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | z. 5 | 7--15
Tytuł artykułu

Istota controllingu marketingowego w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
The Essence of the Marketing Controlling in the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ważną rolę w działalności przedsiębiorstwa może odgrywać controlling marketingowy, jako narzędzie koordynacji i kontroli zarządzania. W związku z tym omówiono cele i funkcje controllingu marketingowego oraz jego elementy, do których należą: cel, zakres, metody, aplikacyjność, uwarunkowania. Szczegółowo opisano także pomiar efektywności i skuteczności działań marketingowych.
EN
The essence of the marketing controlling in the enterprise The issue of the article is marketing controlling for the measurement of marketing efforts in the enterprise. Marketing controlling is an organization management system focused on achieving results and profit. It's implemented through planning, controlling and management. Measuring marketing efforts and their results is key element and a part of interest of a growing number of companies. Assessment and tools used to measure the effectiveness of marketing tools in a company is associated with systematic and orderly measurements of the marketing strategy. For the measurements we use many marketing indicators that are described and explained in the article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie
Bibliografia
  • Drucker P.F., Praktyka zarządzania, Czytelnik-Nowoczesność-Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1998.
  • Caputa W., Controlling marketingowy, [w:] Marketing w ekonomii i finansach. Wybrane zagadnienia, H. Zadora (red.), Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2003.
  • Marciniak S., Controlling, filozofia, projektowanie, Difin, Warszawa 2000.
  • Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2000.
  • Lenskold J.D., Pomiar rentowności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Kozielski R., Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Szczepankowski P., Kontrola i controlling, [w:] Zarządzanie, A. Koźmiński, W. Piotrowski, (red.), PWN, Warszawa 1995.
  • Horst В., Dworzecki Z., Marketing w firmie. Controlling marketingowy, TNOiK, Warszawa 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162245968

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.