PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 8 | 7--11
Tytuł artykułu

Naming rights - nowatorskie narzędzie sponsoringu sportowego

Warianty tytułu
Naming rights - novel tool of the sports sponsorship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Naming rights jest formą aktywności sponsoringowej, która w Polsce wykorzystywana jest jeszcze na niewielką skalę. Na świecie jednak nabywanie praw do nazw obiektów oraz wydarzeń, traktowane jest jako skuteczne narzędzie kreowania wizerunku sponsorów. Należy przypuszczać, że głównie za sprawą organizowania w naszym kraju dużych zawodów sportowych cieszących się sporym zainteresowaniem mediów oraz szerokich rzesz kibiców, w najbliższej przyszłości znaczenie naming rights będzie wzrastać. W artykule przedstawiono istotę naming rights. Zaprezentowano także rozwój tej formy promocji oraz powszechność jej stosowania. Rozważania skoncentrowano na sprzedawaniu praw do nazw obiektów, na których rozgrywane są zawody sportowe. (abstrakt oryginalny)
EN
Naming rights is a form of the sponsorship activity which in Poland is still used on a small scale. However, all over the world acquisition of the rights to the names of sports facilities and events is treated as the effective tool of creating an image of sponsors. It is supposed that the meaning of naming rights will increase significantly in our country, mainly due to the organization of the large sporting contests in which both media and crowds of fans are interested. The article describes the essence of naming rights, as well as it presents the development of this form of promotion and universality of its utilisation. The author concentrated his attention on selling the rights to the names of the sports facilities where the games are played. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
7--11
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • G.C. Ashley, M.J. O'Hara, Valuing Naming Rights, Academy of Legal Studies in Business, Albuquerque 2001, s. 2, http://cba.unomaha.edu/faculty/mohara/web/ALSB0lValuingNamingRights.pdf
  • Badania naming rights, http://www.ciszewskims.pl/aktualnosci/lista/badania_naming_ rights
  • K. Broszko, Czas na sponsoring sportowy!, http://www.brief.pl/wiadomosci/in-brief/artl010.html
  • D. Duchon, B. Drake, Organizational Narcissism and Virtuous Behavior, "Journal of Business Ethics" 2009, No. 85.
  • M. Górzyński, Kto zarobi na sponsoringu 2012, "Marketing w Praktyce" 2008, nr 12.
  • R. Kowalski, Inwestycja dla najpotężniejszych, http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?Id Language=17&IdPublication=6&NrIssue=1052&NrSection=2&NrArticle=130972&IdTag=107
  • Naming rights, http://en.wikipedia.org/wiki/Naming_rights
  • J.T. Skok, D. Crapster, Best Practices Research Report: Event Marketing/Sponsorships, The Public Affairs Group, Washington, s. 119, http://www.bpincc.com/pdfs/fullreports/bpeventmrkt.pdf
  • P. Skwirowski, Naming rights, czyli stadiony na sprzedaż, http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6443710,Naming_rights_czyli_stadiony_na_sprzedaz.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_ campaign=4777659
  • D.F. Treadwell, Can Your Institution's Name Influence Constituent Response? An Initial Assessment of Consumer Response to College Names, "Public Relations Review" 2003, No. 29.
  • 30 milionów dolarów za nazwę stadionu, http://www.marketingsportowy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id= 151&Itemid=54
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162246650

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.