PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 9 | 2--6
Tytuł artykułu

Nowy kanał dystrybucji towarów

Warianty tytułu
New channel of commodity distribution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamicznie wzrasta sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu. Wzrost ten jest kilkakrotnie szybszy od ogólnego wzrostu obrotu towarowego. Tym samym rośnie udział obrotu internetowego w sprzedaży detalicznej i można założyć, że w 2009 r. przekroczy on w Polsce 3,5% (dla porównania - w USA w 2008 r. osiągnął 6%). Wzrastająca rola i specyfika obrotu towarowego inicjowanego i realizowanego w wyniku kontaktów i uzgodnień internetowych upoważnia do postawienia tezy, że staje się on nowym kanałem dystrybucji. Różni się on od tradycyjnych kanałów, czyli form dystrybucji przede wszystkim tym, że oferowanie towarów, poszukiwanie sprzedawcy i kupującego, zawieranie i rozliczanie transakcji, przeprowadzane jest w elektronicznej przestrzeni wirtualnej. Realna jest tylko dostawa towaru. Ta istotna odmienność internetowego kanału dystrybucji pociąga za sobą powstanie kilku innych cech jego specyfiki. Zaliczyć do nich można m.in. bezadresowy charakter ofert internetowych, brak fizycznego kontaktu sprzedawcy i kupującego oraz brak fizycznego kontaktu kupującego z towarem do momentu otrzymania dostawy, brak anonimowości kupującego (konieczność podania adresu wysyłkowego), a także możliwość dokonywania zakupów w każdym dniu i o każdej porze. (abstrakt oryginalny)
EN
The sale of goods via the Internet is growing dynamically. This growth is several times faster than the growth of the overall commodity turnover. In this way, the share of the Internet turnover in the retail sale is growing, and one could assume that in 2009 it will exceed 3,5 per cent in Poland (to compare - in USA in 2008 it reached 6%). The role and specificity of the commodity distribution; becoming more and more significant, initiated and executed as a result of the Internet contacts and agreements enable to advance a thesis that it is becoming a new "channel of distribution". It differs from traditional channels; that is, forms of distribution, in the fact that offering goods, searching for a seller and a buyer, and concluding and settling a transaction is conducted in the electronic virtual space. The only real thing is delivering goods. This significant dissimilarity of the Internet channel of distribution causes several other features of its specificity to be noticed. These include; among others, non-address character of the Internet offers, a lack of physical contact between a seller and a buyer, and a lack of physical contact of a buyer with ordered goods till a moment of delivery; lack of buyer's anonymity (necessity of giving a postal address); as well as, a possibility to buy anytime. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--6
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • B. Dobiegała-Korona, T, Doligalski, B. Korona, Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa 2004.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2006.
  • K. Romaniuk, G. Kamiński, Aukcje internetowe jako element rynku e-commerce w Polsce, "Marketing i Rynek" 2009, nr 4.
  • Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (raport za 2008 r.), www.smb.pl
  • eGospodarka.pl
  • http://www.internetstats.pl (12.01.2009).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162298356

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.