Warianty tytułu
Świadomość klientów sieci barów bistro w zakresie bezpieczeństwa żywności i poziom ich satysfakcji z usługi gastronomicznej
Języki publikacji
Abstrakty
Food safety is the most important quality feature for the consumers, hence food law regulates this issue in details, assure the consumer that food he buys fulfill its safety expectations. Because of these features there has been conducted a long term researches where one of the objectives was to get to know the polish consumers' awareness and their satisfaction on food safety. The researches were divided on two stages. First was to get to know the awareness of the employees of the Bistro cafeterias placed on petrol stations of the worldwide company in Małopolska Region in Poland. The second was to get to know the awareness on food safety of consumes and theirs satisfaction of service in those cafeterias. The researches were conducted during 2007 year on selected stations. As a result of this researches clients show up their high awareness on hygiene problems and they are able to be very critical expressing their opinion on food. They also treat problems of food safety and hygiene very serious ant it is extremely important. According to conducted researches, it can be proved, that while buying food products a view of hygienic preparing of products, their appearance as well as clean, tidy end aesthetic rooms where food is prepared is the most important factor.(original abstract)
Bezpieczeństwo zdrowotne żywności jest dla konsumenta najważniejszą cechą jakości, stąd też prawo żywnościowe szczegółowo reguluje tę kwestię dając konsumentowi pewność, że żywność, którą nabywa, spełnia jego oczekiwania pod względem bezpieczeństwa. Ze względu na te cechy została podjęta próba zbadania świadomości konsumentów w zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego produkcji żywności i określenia poziomu satysfakcji klientów firmy. Badania zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy skierowany był do pracowników barów bistro wybranej sieci stacji benzynowych w Małopolsce i jego celem było poznanie świadomości pracowników w zakresie bezpieczeństwa żywności. Drugi etap skierowany został do klientów bistro i jego celem było poznanie ich opinii dotyczącej poziomu jakości i satysfakcji z oferowanych produktów w bistro. Badania zostały przeprowadzone w 2007 roku na wyselekcjonowanych uprzednio stacjach. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że klienci kupując produkty spożywcze bardzo dużą uwagę zwracają na aspekt higieniczny przygotowywania produktów, a także wygląd miejsca, gdzie te produkty są przygotowywane i serwowane. Jednocześnie klienci bardzo poważnie traktują problematykę bezpieczeństwa zdrowotnego produktów spożywczych jako niezmiernie istotny aspekt produkcji i przygotowywania żywności. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- [1] Babicz-Zielińska E. (2000) Czynniki wpływające na wybór żywności. Konsument żywności i jego zachowania rynkowe. Ogólnopolska Konferencja Naukowa, SGGW, Warszawa 12-13.10.2000, pp. 245-253.
- [2] Babicz-Zielińska E. (2001) Zachowanie konsumenta w stosunku do żywności i żywienia. Żywność, Nauka, Technologia, Jakość, 4 (29) Supl., 5-13.
- [3] Jeznach M. (2003) Jakość jako kryterium wyborów konsumenckich na rynku żywności. Decyzje konsumentów i ich determinanty. UWM, Olsztyn, p. 20.
- [4] Kijowski J., Sikora T. (Ed.) (2003) Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności. Integracja i informatyzacja systemów. WNT, Warszawa (in Polish)
- [5] Kołożyn-Krajewska D., Sikora T. (1999) HACCP. Koncepcja i system zapewnienia bezpieczeństwa jakości. SITSpoż, Warszawa, (in Polish)
- [6] Luning P.A., Marcelis W.J., Jongen W.M.F. (2005): Food quality management: a techno-managerial approach. WNT, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162338307