Warianty tytułu
Employees' competences management at the pro-quality organization
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule omówiono wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne dotyczące zarządzania kompetencjami, ze szczególnym uwzględnieniem wymogów systemu zarządzania jakością. Zaprezentowano wybrane narzędzia organizatorskie stosowane w procesie zarządzania kompetencjami. Przybliżono istotę kompetencji w systemie zarządzania jakością.
The paper presents some questions connected with employees' competences management in theory and practice. The key elements of the process were presented and some tools used in organizations improved employees' competences. The paper can be helpful for the organizations that want to start the process of quality management. In competences management process employees should have a enough knowledge about the system of quality management and skills to improve the system. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. PN-EN ISO 9001:2000 Systemy zarządzania jakością.
- 2. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 9-25.
- 3. T. Listwan, Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002, 146, 153-154.
- 4. Nowy słownik języka polskiego, (red.) E. Soból, PWN, Warszawa 2003, s. 343.
- 5. T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami. Podstawy teoretyczne i ćwiczenia, AE, Wrocław 2000, s. 60.
- 6. A. Wyciślik, B. Gajdzik, Kwalifikacje personelu w karcie stanowiskowej pracowników chemicznych laboratoriów badawczych z uwzględnieniem wymogów systemu zapewnienia jakości, Przemysł Chemiczny nr 87/11/(2008), s. 1064-1070.
- 7. Oprac. na podst.: Ch.B. Adair, B.A. Murray: radykalna reorganizacja firmy, PWN, Warszawa 2002, s.182, 193.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162383232