PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | 315--326
Tytuł artykułu

Partnerska współpraca ze środowiskiem biznesowym jako wyznacznik konkurencyjności MŚP

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Partnership Cooperation with Business Environment as a Determinant of SME Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono potrzebę budowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, w kontekście sugestii, że partnerstwo i współpraca z różnymi elementami otoczenia biznesu mogą wspomóc proces jej tworzenia. Koncepcja współpracy partnerskiej może być interesującym sposobem poprawy konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, który wyposaża MŚP w nowoczesne, ważne i unikalne kontakty z partnerami zewnętrznymi.
EN
The article presents the necessity of changes in the process of SME competitiveness creating and gives suggestion that partnership and cooperation with different elements of business environment can help in it. The concept of partnership cooperation can be interesting way of improving SME and supporting them in modern, important, unique resources from outside partners. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Adamik A., Więzi partnerskie a proces kształtowania nowoczesnej architektury biznesu, [w:] Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach, red. A. Potocki, Difin, Warszawa 2007.
  • Adamik A., Związki partnerskie przedsiębiorstw a proces wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw i regionu, [w:] Przedsiębiorczość warunkiem rozwoju regionu i kraju w procesie globalizacji, red. S. Jankiewicz, K. Pająk, AE, Stowarzyszenie "Solidarność z bezrobotnymi", Poznań 2006.
  • Berliński L., Zarządzanie strategiczne małym i średnim przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza OPO, Bydgoszcz 2002.
  • Bielski M., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1998.
  • Gomes-Casseres B., Alliance strategies of small firms, "Small Business Economics" 1999 No. 9.
  • Kaufman F., Internationalisation via co-operation - Strategies of SME, "International Small Business Journal" 1995, Vol. 13, No.2.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Реnс J., Leksykon biznesu, Placet, Warszawa 1997.
  • Penc J., Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003.
  • Plawgo B., Zachowania małych i średnich przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa 2004.
  • Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki 2006, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, www.odpowiedzialnybiznes.pl.
  • Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, AE, Wrocław 2006.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  • Strużycki M., Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania europejskie, Difin, Warszawa 2002.
  • Trocki M., Kształtowanie struktur działalności gospodarczej, "Organizacja i Kierowanie" 2000 nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162432772

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.