PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 10 | 14--21
Tytuł artykułu

Fakultatywne znakowanie środków spożywczych jako element kształtowania decyzji nabywczych konsumentów

Autorzy
Warianty tytułu
Optional food labeling as an element of customers' purchasing decisions shaping
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaczenie opakowania jako narzędzia informacji, promocji i edukacji oraz środka sprzedaży produktu rośnie wraz z rozwojem sprzedaży samoobsługowej, wzrostem konkurencji na rynku oraz zmianami oczekiwań i wymagań nabywców dotyczących zapakowanych produktów. Opakowanie handlowe stanowi skuteczne i relatywnie tanie narzędzie w komunikacji rynkowej, przekazując informacje zarówno o charakterze obligatoryjnym, jak również fakultatywnym. Rozwój rynku konsumenta prowadzi do ciągłego poszerzania zakresu stosowanych informacji o charakterze fakultatywnym. Z tego względu celem podjętych rozważań jest przedstawienie znaków o charakterze dobrowolnym stosowanych na opakowaniach żywności, takich jak: znaki towarowe, znaki związane z dobrowolną certyfikacją wyrobów lub procesów ich wytwarzania, znaki związane z prowadzeniem programów promocyjnych oraz znaki ekologiczne. Zaprezentowano również wyniki badań ankietowych dotyczących wpływu fakultatywnego znakowania środków spożywczych na decyzje nabywcze konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
Importance of packaging as a tool of information, promotion and education as well as mean of product sales increases with development of self-service sales, increased market competition, also purchasers' expectations and requirements changes in packed products. Packaging is an effective and relatively inexpensive tool in market communication, which provides both mandatory and optional information. Development of consumer market leads to continuous expansion of optional information usage. Therefore, the aim of taken considerations is to present the voluntary labeling used on food packaging, such as: trademarks, signs related with the voluntary certification of products or their manufacturing processes, signs related with promotional programs and ecological signs. Results of surveys of optional foodstuffs labeling impact on purchasing decisions of consumers are also presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
14--21
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • E. Jerzyk, Kreatywność a strategia opakowania, "Opakowanie" 2005, nr 2.
  • M. Lisińska-Kuśnierz, Oczekiwania i potrzeby konsumentów w zakresie infomacyjności opakowań, "Opakowanie" 2009, nr 8.
  • M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Opakowania w ochronie konsumenta, Wyd. AE, Kraków 2006.
  • H. Mruk, J. Mruk, Budowanie marki na rynku żywnościowym, "Przemysł Spożywczy" 2004, nr 8.
  • L. Rudnicki, Zachowania rynkowe konsumentów. Mechanizmy i uwarunkowania, Wyd. AE, Kraków 2004.
  • J. Szymczak, M. Ankiel-Homa, Opakowanie jednostkowe produktów jako narzędzie komunikacji rynkowej, "Marketing i Rynek" 2007, nr 6.
  • M. Ucherek, Opakowania a ochrona środowiska, Wyd. AE, Kraków 2005.
  • H. Żakowska, Systemy recyklingu odpadów opakowaniowych w aspekcie ochrony środowiska, Wyd. AE, Poznań 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162446997

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.