Warianty tytułu
Small and medium-sized companies' cooperation with mass media in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Małe i średnie przedsiębiorstwa, mimo że stanowią większość wszystkich podmiotów gospodarczych, rzadko stają się przedmiotem badań naukowców zajmujących się komunikowaniem i public relations. Tymczasem nowe trendy na rynku mediów, zmiana świadomości menedżerów i czynniki ekonomiczne powodują, że firmy te coraz odważniej nawiązują współpracę z mediami, sięgając po narzędzia wykorzystywane dotychczas przez największych graczy rynkowych. Skala, w jakiej odbywają się te zmiany, zmusza do przyjrzenia im się z nowym zainteresowaniem. Małe i średnie przedsiębiorstwa ze względu na swą liczbę mogą wkrótce stać się znakomitą częścią rynku PR. Autorzy artykułu postanowili sprawdzić, w jakim zakresie małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystują media do polityki komunikacyjnej, jakimi narzędziami się posługują oraz jakie bariery napotykają w komunikowaniu z mediami. (abstrakt oryginalny)
Content of the article is estimating the level and form of communication with media in small and medium size enterprises. Almost 12% among 50K Polish small and medium size enterprises is interested in PR activities. However media-relations is still mostly associated with typical advertising, rarely with a mix of advertising and public relations. Only ca. 12% among 350 surveyed small and medium size enterprises conducts PR alone. Paradoxically the financial limits that will come along with the economic crisis might boost the utilization of PR at the cost of classical advertising. (original abstract)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- J.E. Bolton, Report of the Committee of Enquiry on small firms (Bolton report), HMSO, London 1971.
- D.J. Carson, The evolution of marketing in small firms, "European Journal of Marketing" 1985, Vol. 19.
- N.C. Churchill, V.L. Lewis, The five stages of small business growth, "Harvard Business Review" 1983, May-June.
- K.S. Fam, Differing views and use of integrated marketing communications-Findings from a survey of New Zeland small business, "Journal of Small Business and Enterprise Development" 2001, No. 8.
- S. Hoghart-Scott, K. Watson, N. Wilson, Do small business have to practise marketing to survive and grow, "Marketing Intelligence & Planning" 1996, Vol. 14.
- A. Kowalski, Lokomotywy gospodarki zjeżdżają na bocznicę, "Nasz Dziennik", 24.06.2003.
- R. Ławniczak, Level of analysis and impact of transitional public relations (case of Poland). W: R. Ławniczak, Introducing Market Economy Institutions and Instruments: The Role of Public Relations in Transition Economies, Piar.pl, Poznan 2005, s. 27.
- D. Moss, R.D. Ashford, N. Shani, The forgotten sector: Uncovering the role of public relations in SMEs, "Journal of Communication Management" 2003, Vol. 8, Issue 2.
- S. Pyciński, A. Żołnierski, Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2005-2006, PARP, Warszawa 2007, s. 20.
- A. Zerfass i in., European Communication Monitor 2008. Trends in Comtnunication Management, Euprera/University of Leipzig, Brussels, Leipzig, www.communicationmonitor.eu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162447997