PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 11 | 6--16
Tytuł artykułu

Kreatywność i przedsiębiorczość a projakościowe myślenie i działanie w Europejskim Roku Kreatywności i Innowacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule autorka przybliżyła istotę kreatywności i przedsiębiorczości. Przybliżyła cechy charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy. Zwróciła również uwagę na czynniki wpierające oraz ograniczające kreatywność. Autorku poruszyła temat kreatywności, wiedzy, innowacyjności i działania w oparciu o myśli przewodnie Petera Druckera.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6--16
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa 1997.
  • 2. Bell J.D., Kulturowe społeczności kapitalizmu, PWN, Warszawa 1994.
  • 3. Bloom J.W., Pieniądze, serce i umysł, J. Santorski & Wydawnictwo, Warszawa 1995.
  • 4. Baruk J., Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Toruń 2006.
  • 5. Blaszczuk A., Brdulak J., Guzik M., Pawluczuk A., Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2004.
  • 6. Conklin D., L. Tapp, The Creative Web, w: Management 21C, praca zbiorowa pod red. S. Chowdhury, Financial Times. Practice Hall, London 2000.
  • 7. Dziuba T.D., Gospodarki nasycone informacją i wiedzą, Seria; Studia Informatyki Gospodarczej, UW, Warszawa 2000.
  • 8. Drucker R., Innowacje i przedsiębiorczość, PWE Warszawa 1992.
  • 9. Drucker P., Praktyka zarządzania, Bibl. Nowoczesności AE Kraków, 1994.
  • 10. Evans Ch., Zarządzanie wiedzą, PWE Warszawa 2005.
  • 11. Kgeman M.E., Restrukturyzacja i kierowanie zatrudnieniem, Poltext, Warszawa 2001.
  • 12. Fraser P. Soitel, Wywiad z P. Druckerem w: Public Relations w praktyce. Wyd. Felberg S.A. Warszawa 2003.
  • 13. Gurteen D., Knowledge, Creativity and Innovation w: Journal of Knowledge Management 1998, nr 1.
  • 14. Grudzewski W., Hejduk L., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.
  • 15. Hamer M., Nowoczesne uczenie się, Wyd. Veda, Warszawa 1999.
  • 16. Hesselbein F., Goldsmith M., Beckhard R. (red.) Organizacje przyszłości, Business Press Warszawa 1998.
  • 17. Kapuściński R., Szachinszach, „Czytelnik", Warszawa 1982.
  • 18. Kobyłko G., Morawski M., Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Difin, Warszawa 2006.
  • 19. Koch J., O kreatywności, Biuletyn Informacyjny High-Tech, 2008, nr 32(1).
  • 20. Koch J., Metody generowania nowych pomysłów, w: Materiały XX Dorocznej Konferencji Stowarzyszeń Organizatorów Ośrodka Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Gdynia 2009.
  • 21. Kunasz M., Analiza efektywności tworzenia wartości dodanej w oparciu o wykorzystanie materialnych i niematerialnych aktywów, metoda VAIC - wyniki badań, „Problemy jakości" 2006, nr 3.
  • 22. Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN Warszawa 2000.
  • 23. Lumpkin G.T., Dess G.G., Linking two dimensiones orientation to firm performance: The moderating role of environment and industry life cycle. Journal of Business Venturing 2001.
  • 24. Mikuła B., Wprowadzenie do zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, „Qjakosci 2003, nr 1.
  • 25. Morawski M., Identyfikacja metod zarządzania pracownikami wiedzy w: W. Cieśliński (red.) Przedsiębiorstwa jako świątynie wiedzy, Wyd. Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2002.
  • 26. Murdoch A., Kreatywność w reklamie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • 27. Mendel T., Partycypacja w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, AE, Poznań 2001.
  • 28. Nęcka E., Twórczość - kreatywność - innowacyjność w: Materiały XX Dorocznej Konferencji Stowarzyszeń Organizatorów Ośrodka Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Gdynia 2009.
  • 29. Nęcka E., Proces twórczy i jego ograniczenia, OW Impuls, Kraków 1995.
  • 30. Pawłowski J.. Diagnoza potencjału innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji" 2005, nr 5.
  • 31. Proctor T., Zarządzanie twórcze, Gebethner i Spółka, Warszawa 1998.
  • 32. Penc J., Nowoczesne kierowanie ludźmi, Zarządzanie 2005.
  • 33. Pociecha G., Karaś M., Wykorzystanie koncepcji zarządzania zintegrowaną wiedzą pracowników w reengineeringu przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji" 1999, nr 3.
  • 34. Piwowarczyk J., Partycypacja pracowników w: A. Szałkowski (red.) Rozwój kapitału intelektualnego współczesnej organizacji, AE Kraków 2001.
  • 35. Rybiński K., Ekonomista przyszłości-punkt widzenia młodego pokolenia ekonomistów w: S. Borkowska (red.) Inwestowanie w kapitał ludzki, PTE Warszawa 2007.
  • 36. S. Rudolf, Przedsiębiorczość i twórcze myślenie, Monografia, raporty, opracowania Łódź 2002.
  • 37. Skrzypek E., Zarządzanie wiedzą i informacją w procesie doskonalenia jakości w organizacji w: E. Skrzypek (red.) Zarządzanie wiedzą i informacją w procesie doskonalenia jakości, Wyd. UMCS Lublin 2001, t.I.
  • 38. Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wyd. UMCS Lublin 2002.
  • 39. Skrzypek E., Kapitał intelektualny jako podstawa sukcesu w społeczeństwie wiedzy, „Problemy Jakości" 2007, nr 1.
  • 40. Skrzypek E., Jakość życia w społeczeństwie informacyjnym, w: C. Fales (red.) Społeczeństwo informacyjne. Wizja, elementy i determinanty rozwoju, Wyd. Max-Druk Drukarnia Medyczna, Rzeszów 2009.
  • 41. Skrzypek E., Kreatywność pracowników wiedzy i ich wpływ na innowacyjność przedsiębiorstw, w: E. Okoń-Horodyńska, R. Wisła (red.) Kapitał intelektualny i jego ochrona, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009.
  • 42. Senge P.M. i inni, Piąta dyscyplina. Materiały dla praktyków. Jak budować organizację uczącą się. Oficyna Ekonomiczna Kraków 2002.
  • 43. Stewart T., The Wealth of Knowledge, Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicholas Brealey Publishing, London 2001.
  • 44. Schein E.H., Career Anchors. Discovering Your Real Values, Jossey-Bass/ Pfeiffer Printing, San Francisco 1990.
  • 45. Sherman J., Jak unikać błędnych decyzji i drobnych pomyłek, Wyd. ALGRA-Books Warszawa 1996.
  • 46. Zbierowski P., Orientacja przedsiębiorcza w polskich organizacjach w: A. Peszko (red.) Współczesne czynniki rozwoju przedsiębiorstwa, Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, AGH Kraków 2005.
  • 47. Walters M., Słownik rozwoju osobistego. Pojęcia i teorie samodoskonalenia, Wyd. Medium, Warszawa 1999.
  • 48. W perspektywie roku 2010. Komitet Prognoz „Polska w XXI wieku" przy Prezydium PAN, Warszawa 1995.
  • 49. West M.A., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wyd. Naukowe PWN Warszawa 2000.
  • 50. Walles G., The Art. Of Thought, Harcorurt Brace, New York 1926.
  • 51. www.edwdebono.com/thebono/mag22r.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162463632

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.