PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 10 | 35--41
Tytuł artykułu

Blog, czyli nowa nisza reklamowa

Warianty tytułu
Blogs - a new advertising niche
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnący udział Internetu w torcie reklamowym odbywa się kosztem mediów tradycyjnych, co wynika zarówno z atrakcyjności Internetu jako narzędzia reklamowego, jak i z wyśrubowania poziomu konsumpcji mediów. Reklama w Internecie traktowana jest we wszelkiego rodzaju zestawieniach jako całość, co nie odzwierciedla zróżnicowanej (multimedialnej) natury Internetu, będącej w rzeczywistości sumą nisz. Jedną z takich nisz jest blog. Blog, posiadający atrybuty zindywidualizowania i interaktywności, pozwala konsumentom uwolnić się od biernej konsumpcji treści reklamowych na rzecz percepcji aktywnej, co staje się okazją do budowania nowej jakości wyboru konsumenckiego. Zwłaszcza ze względu na postępującą organizację i specjalizację blogów i ich sieci. Reklama na blogach budzi pozytywne reakcje tak ze strony marketerów, jak i samych blogerów. Wydatki na reklamę na blogach notują obecnie poziomy charakterystyczne dla typowej niszy. Jest to wynikiem zarówno krótkiego (w Polsce mierzonego praktycznie w miesiącach) stażu reklamy na blogach, jak i lat stabilnej sytuacji gospodarczej, pozwalającej marketerom na rutynowe dedykowanie budżetów reklamowych mediom tradycyjnym. Kryzys wymusił na dysponentach budżetów reklamowych docenianie wszelkich, nawet niszowych możliwości wspierania biznesu, co wydaje się trendem trwałym i pożytecznym zarówno dla konsumentów, jak i marketerów oraz dla samej reklamy. (abstrakt oryginalny)
EN
Inflated levels of media consumption and the attractiveness of the Internet as an advertising tool cause a growing share of the Internet in the 'advertising pie' at the expense of the traditional media. Most rankings treat advertising on the Internet as a whole. Such perspective does not reflect the true, diversified (multimedia) specificity of the Internet (which may be described as a sum of niche). Blog advertising may be considered such a niche. Blogs, because of their individualization and interactiveness, allow consumers to replace passive consumption of an advertising message with a more active consumption, providing opportunities to create a new quality of consumer choices. It is even more visible when taking into consideration the growing organization and specialization of blogs and blog networks. Advertising on the blogs causes positive reactions amongst marketers and bloggers. Ad spend on blogs reaches levels typical for a true niche. This results from a relatively short history of blog advertising (in the case of Poland - several months) and (at the same time) from a long period of a stable economic situation, which has allowed marketers a routine allocation of campaign budgets for the traditional media. The recent crisis got marketers to appreciate all possible opportunities of supporting their business, including those, earlier regarded as not belonging to the mainstream. This seems to be a stable trend, profitable for consumers, marketers and the whole advertising industry. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--41
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • E. Fedorowicz, Reklamowa kanibalizacja mediów tradycyjnych przez Internet, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
  • http://antyweb.pl/tag/siec-blogow/
  • http://badanieblogosfery.blox.pl/html
  • http://blogvertising.pl/o_blogvertisingu
  • http://eredaktor.pl/teoria/definicja-i-rodzaje-blogow/
  • http://gate.gameresearch.nl/UserFiles/File/Playfulldentities.pdf
  • http://kaznowski.blox.pl/2009/06/Czy-blogowanie-ma-przyszlosc.html
  • http://komputery.idg.pl/news/63014/Internet.nie.zagrozi.zyciu.prasy.html
  • http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/reklama;na;blogu;to;dzialalnosc;gospodarcza,100,0,232292.html
  • http://news.cnet.com/Bloggings-roots-reach-to-the-70s/2100-1025_3-6168685.html
  • http://news.cnet.com/Blogs-The-next-big-thing-for-advertisers/2010-1071_3-5721838.html?tag=mncol
  • http://news.cnet.com/2100-1025_3-6168681.html?tag=untagged
  • http://pliki.gemius.pl/Raporty/2008/2008_Gemius_Blox.pl_Badanie_blogosfery.pdf
  • http://webhosting.pl/TechCrunch.podbija.kolejne.panstwa.Europy
  • http://wiadomosci.mediarun.pl/news/1158,Polacy_kochaja_serwisy_spolecznosciowe,group4
  • http://74.125.77.132/search?q=cache:_nbVRWOH8osJ:www.bloggersblog.com/advertisinginblogs/+_advertising+in+blogs_&cd=l&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
  • http://www.blog.mediafun.pl/index.php/2009/06/27/o-nowych-mediach-w-tv-puls/
  • http://www.blogads.com/
  • http://www.blogherald.com/2008/02/11/how-many-blogs-are-there-is-someone-still-counting/
  • http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=anyUq3GLTV8A
  • http://www.clickz.com/3563756
  • http://www.contentinople.com/author.asp?section_id=603&doc_id=177832
  • http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1006293
  • http://www.iabuk.net/en/l/0nlineadspendup17percentin2008010409.mxs
  • http://www.internetstats.pl/index.php/baza-wskaznikow/liczba-internautow/
  • http://www.marketingcharts.com/interactive/marketers-top-social-media-twitter-blogs-linkedin-facebook-8692/
  • http://www.marketingcharts.com/television/worldwide-internet-advertising-spending-to-surpass-106-billion-in-2011-5068/
  • http://www.mediapost.com/publications/?fa=Articles.printFriendly&art_aid=66471
  • http://www.mediapost.com/publications/?fa=Articles.showArticle&art_aid=42126
  • http://www.readwriteweb.com/archives/ads_spotted_on_twittercom_-_did_you_notice.php
  • http://www.roughtype.com/archives/2008/11/who_killed_the.php
  • http://www.stateofthemedia.org/2008/narrative_online_citizen_media.php
  • http://www.stateofthemedia.org/2008/narrative_online_citizen_media.php?cat=6&media=5
  • http://www.wirtualnemedia.pl/article/2706471_Starlink_o_5_proc._spadly_wydatki_na_reklame_intemet_zyskal_17_proc.htm
  • http://www.wirtualnemedia.pl/article/2735063_IAB_20-proc._wzrost_nakladow_na_reklame_online_w_Europie.htm
  • http://www.wirtualnemedia.pl/article/2755892_Polski_rynek_reklamowy_zmniejszy_sie_w_biezacym_roku_o_41_proc..htm
  • http://www.wirtualnemedia.pl/blog/index.php?/authors/168-Ewaryst-Fedorowicz/archives/2351-Internet,-glupcze!1.html
  • http://www.wirtualnemedia.pl/document"2058220,Najstarsza_gazeta_swiata_tylko_w_internecie.html
  • http://www.zenithoptimedia.at/fileadmin/user_upload/_pdf/2008-12-08_PM_AEF_englisch.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162486075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.