Warianty tytułu
Fast-moving consumer goods packaging informativo in consumers' opinion
Języki publikacji
Abstrakty
Ofertę rynkową kierowaną do konsumentów, dotyczącą dóbr konsumpcyjnych stanowią przede wszystkim produkty w postaci opakowanej. Produkty zwłaszcza częstego zakupu z racji swego stanu skupienia są nierozerwalnie związane z opakowaniem, które stanowi podstawowe źródło informacji o produkcie i producencie. Jednak czytelność oraz zrozumienie informacji przekazywanych przez warstwę wizualną opakowań jest problemem nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach. Celem podjętych badań było poznanie opinii konsumentów na temat informacyjności opakowań leków przeciwbólowych dostępnych bez recepty (OTC - z ang. over-the-counter), które należą do produktów częstego zakupu. Badania miały charakter badań ankietowych połączonych z wywiadem i zostały przeprowadzone w 2008 roku w Małopolsce. Badania miały na celu uzyskanie opinii konsumentów na temat preferowanych rodzajów opakowań wytypowanej grupy produktów oraz ich warstwy wizualnej, a następnie na temat ważności informacji na opakowaniach, stopnia ich rozumienia przez konsumentów oraz widoczności tych informacji. (abstrakt oryginalny)
Market offer of consumer goods directed to consumers in the first place constitute of packaged products. Fast-moving consumer goods because of their state of aggregation are inseparably related to packaging which become basic source of information concerning product and producer. However, legibility and understanding information provided by visual layer of packaging cause problems not only in Poland, but also in other countries. The goal of this research was to become acquainted with consumers' opinion about informative function of analgesics available without prescription (over-the-counter), which are categorized as fast moving consumer goods. Research was conducted in the form of survey connected with interviews and took place in 2008 in Little Poland. The main object of conducted research was to obtain consumers' opinion about preferred kinds of packaging for appointed product group and also concerned their visual layer. Moreover research concerned importance of information placed on the packaging, extend of its understanding by consumers and also information visibility. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- M. Lisińska-Kuśnierz, The Informative Qualities of the Unit Packaging of Medical Produkt. In: Proceedings of the 16th IGWT Symposium: Achieving Commodity and Service Excellence in the Age of Digital Convergence, Suvon, Korea 2008, s. 957-959.
- M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Opakowania w ochronie konsumenta, Wyd. AE, Kraków 2006.
- M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, A. Borusiewicz, Opakowanie jednostkowejako nośnik informacji dla konsumenta, temat nr 18/KOT/1/2008, maszynopis, UEK, Kraków 2008.
- R. Lynch, Corporate Strategy, Prentice Hall, New Jersey 2000.
- J. Szymczak, M. Ankiel-Homa, Opakowanie jednostkowe produktów jako narzędzie komunikacji rynkowej, "Marketing i Rynek" 2007, nr 6.
- Zarządzanie produktem, praca zbior. pod red. B. Sojkina, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162497837