PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 31 Zarządzanie personelem jako kryterium doskonałości | 69--78
Tytuł artykułu

Empowerment jako nowoczesna forma zarządzania zasobami ludzkimi w filozofii TQM

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Empowerment as a Modern Way of Human Resources Management in the Philosophy Concept of TQM
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka zaprezentowała nową filozofię upełnomocnienia (empowerment) jako nowoczesną formę zarządzania zasobami ludzkimi oraz jej powiązania z koncepcją TQM. Rewolucyjna filozofia pomocniczności empowerment głosi, że prawem do podejmowania decyzji dysponuje ten, kto jest najbliżej klienta i realizuje operacje ulokowane w miejscu najbardziej sprzyjającym podejmowaniu decyzji. Emopwerment obejmuje zarówno decyzje finansowe, operacyjne, jak i strategiczne. Dotyczy wszystkich pracowników, zarówno fizycznych, sprzedawców, jak i kadrę kierowniczą oraz dyrektorów.
EN
A form of human resources management (empowerment) must be used and results from internal needs (effective employees motivation) and external (market and clients activeness). Realization of empowerment in the TQM concept needs to create for all employees such conditions of work which increase their independence and responsibility for performers' obligations. Empowerment is a change of employees' consciousness, which influences not only their personal career development but also improvement of their work in an organization. A full sense of value, satisfaction of work and development of competition influence good relations with the clients and high quality of products. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Biblioteka "Gazety Wyborczej", Biznes, t. 5, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa 2008.
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Drucker P.F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, AE, Kraków 1998.
  • Gołębiowski M., Janasz W., Prozorowicz M., Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, US, Szczecin 1999.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2001.
  • Kraszewski R., Buszko M., TQM a kultura organizacyjna, "Problemy Jakości" 2002 nr 1.
  • Muhlemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G., Zarządzanie. Produkcja i usługi, PWN, Warszawa 2001.
  • Penc J., Role i umiejętności menedżera. Sekrety sukcesu i kariery, Difin, Warszawa 2005.
  • Podstawy kompleksowego zarządzania TQM, red. J. Łańcucki, Poznań 2003.
  • Prozorowicz M., Ekonomiczne determinanty kształtowania jakości wyrobu w przedsiębiorstwie, US, Szczecin 2001.
  • Rostkowski T., Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa 2004.
  • Tata J., Prasad S., Cultural and structural constraints on Total Quality Management implementations, "Total Quality Management" 1998, 9, Carfax Publishing Company, London 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162727777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.