Warianty tytułu
A Dominant Position of Business Logic - a Big Chance or a Challenge for the Future of an Organisation?
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł stanowi próbę przedstawienia dominującej logiki jako pewnej propozycji zarządzania i funkcjonowania polskich przedsiębiorstw. Wynika to z faktu, że dzisiaj głównym problemem dla przedsiębiorstwa i jego kadry zarządzające] jest pytanie o efektywny sposób zarządzania organizacją. Jedną z propozycji jest właśnie dominująca logika, której założenia mogą w przyszłości stać się głównym aspektem zarządzania o charakterze globalnym. (oryginalne streszczenie)
The article is an attempt at presenting the dominant logic as a certain suggestion for managing and functioning of Polish companies. It results from the fact that today the main problem for a company and its management is the question whether the organisation management proves to be effective. One of the suggestions is the aforementioned dominant logic, whose assumptions may become the-principal aspect of the global management process. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
257--263
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
- Andrews K. R., The Concept of Corporate Strategy. New York: Dow-Jones- Irwin, 1971.
- Aronson E., Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN, 1998. ISBN 83-01-11563-7.
- Jakubów L., Istota i geneza zarządzania strategicznego. W: Kiełczewski, S. (red.), Zarządzanie strategiczne. Wrocław: Wydaw. AE we Wrocławiu, 2000. ISBN 83-7011-462-8.
- Lorsch J. W., Managing Culture: the Invisible Barrier to Strategic Change. California Management Review 1986, 28 (2).
- Mintzberg H., McHugh A., Strategy Formulation in an Adhocracy. Administrative Science Quarterly 1985, 30 (2).
- Obłój K. (red.), Dominująca logika firmy. Warszawa: Wydaw. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, 2003. ISBN 83-86846-97-6.
- Prahald C. K., Bettis R.A., The dominant logic: a new linkage between diversity and performance. Strategic Management Journal 1986, No. 7.
- Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Warszawa: PWE, 2005. ISBN 83-208-1552-5.
- Simon H. A., Działanie administracji. Proces podejmowania decyzji w organizacjach administracyjnych. Warszawa: PWE, 1976.
- Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2005. ISBN 83-01-14391-6.
- Witek-Crabb A., Zmiana paradygmatu zarządzania strategicznego - zarys koncepcji. W: Przedsiębiorczość i innowacyjność. Wyzwania współczesności. Wrocław: Wydaw. AE, 2006. Seria: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, nr 1116. ISSN 0324-8445.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162820302