PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 31 Zarządzanie personelem jako kryterium doskonałości | 378--388
Tytuł artykułu

Marketing wewnętrzny jako metoda motywowania personelu w sektorze usług hotelarskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Personal Marketing as the Staff Motivating Method in the Sector of Hotel Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przedstawiła koncepcję marketingu wewnętrznego, jako metodę motywowania personelu i jej znaczenia dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zakres wykorzystania marketingu wewnętrznego w praktyce, sprawdziła na przykładzie funkcjonowania hoteli w województwie dolnośląskim. W tym celu autorka przeprowadziła ankietę wśród 50 hoteli na przełomie 2006 i 2007 roku.
EN
The broadly understood way of motivating staff presents an extremely important factor influencing efficient functioning of an economic entity, apart from the correct choice of both the mission and goals of an enterprise. Modern management offers diversified solutions, including e.g. work-life-balance or personal marketing. The objective of the hereby article is to present the concept of personal marketing as the method for motivating staff and its significance for effective functioning of an enterprise. The first part of the article discusses potential opportunities for the application of modern staff motivation methods and their effects. The second part presents adequate study results. For the purposes of empirical verification a questionnaire analysis was carried out, at the end of 2006, within the sample consisting of 30% of hotels in Lower Silesia region. On this basis it can be concluded that in the hotel industry sector the principles of personal marketing were implemented to a small extend, the reason for which are weak backgrounds and lack of complex application means. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa 1996.
  • Baruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  • Czopek M., Work-life-balance - innowacyjna strategia zarządzania, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1116, AE, Wrocław 2006.
  • Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa 1998.
  • Europejskie wymiary przedsiębiorczości, red. H. Kruk, K. Skrzeszewska, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia 2008.
  • Martyniak Z., Nowe metody i koncepcje zarządzania, AE, Kraków 2002.
  • Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach, red. A. Potocki, Difin, Warszawa 2007.
  • Mikuła B., Organizacje oparte na wiedzy, AE, Kraków 2006.
  • Nawrocka E., Oparka S., Hotel w XXI wieku. Zarządzanie w warunkach globalizacja, Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja", Wrocław 2007.
  • Organizacje w gospodarce innowacyjnej - aspekty społeczne, prawne, psychologiczne, red. W. Pawnik, L. Zbiegień-Maciąg, Akademia Górniczo-Hutnicza, Kraków 2008.
  • Penc J., Lebykon biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
  • Przedsiębiorstwo przyszłości, red. W. Grudzewski, I. Hajduk, Difin, Warszawa 2000.
  • Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, red. A. Rapacz, AE, Wrocław 2001.
  • Społeczne aspekty przeobrażeń organizacyjnych, red. A. Potocki, Difin, Warszawa 2007.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, PWN, Warszawa 1995.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162936502

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.