Warianty tytułu
Consumers' attitudes and behaviours in crisis - an attempt of identification
Języki publikacji
Abstrakty
Według autorki percepcja kryzysu i jego ocena w wymiarze konsumenckim jest determinowana zarówno wcześniejszymi doświadczeniami, jak i istniejącym poziomem życia i poczuciem bezpieczeństwa ekonomicznego. W artykule omówiono wyniki badań sondażowych przeprowadzonych na przełomie lutego i marca 2009 r. na próbie 360 konsumentów - mieszkańców woj. śląskiego, których celem było rozpoznanie zmian w zachowaniach rynkowych konsumentów oraz opinii konsumentów o sytuacji gospodarczej kraju i własnego gospodarstwa domowego, postaw Polaków wobec i w warunkach obecnego kryzysu.
In the article, the author presents the results of the sounding survey, carried out in the period of February-March 2009 by way of distributed questionnaire on the sample of 360 consumers, inhabitants of the Silesian Province whose goal was to identify developments in consumers' market behaviours as well as consumers' opinions on the economic situation of the country and one's own household and their attitudes towards and under conditions of the current crisis. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Barometr nastrojów ekonomicznych, kwiecień 2009, www.pentor.pl/publikacje_barometr_nastrojow.xml.
- Kryzys w głowach konsumentów, www.inwestycje.pl/finanse_osobiste.
- Wyniki badania przygotowanego przez On Board PR i przeprowadzone przez PBS DGA w marcu 2009, www.egospodarka.pl.
- J. Żakowski, Bezcielesne ofiary kryzysu czyli od neoliberalizmu do neorealizmu, w: Kryzys. Przewodnik krytyki politycznej, Wyd. Krytyki Politycznej, Warszawa 2009, s. 44-45.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163009979