Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Organic Products in the Consumers' Opinion
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w 2006 roku wśród 480 konsumentów będących klientami sklepów z żywnością ekologiczną. Szczegółowo omówiono problem postrzegania aspektów środowiskowych związanych z zakupem i konsumpcją żywności ekologicznej. Zwrócono uwagę na: kryteria wyboru produktów żywnościowych, opinie na temat rynku żywności ekologiczne i genetycznie zmodyfikowanej, częstotliwość i motywy zakupu oraz zaufanie do ekologicznych produktów.
The consumers' opinion on the features, motives of purchase, confidence, and intention of organic food consumption increase in the future were discussed in this article. It was found that the inquired positively perceive organic products in regard to their prohealth features. The features attributed to organics, as well as motives of purchase indicate that. On the contrary, the environmental aspects have less meaning. It proves lower environmental awareness of Polish consumers in comparison to other countries, in which the distinguishing feature of this market segment is connecting the purchase and consumption of organic food with the environmental impact. (original abstract)
Rocznik
Strony
288--295
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Rolnicza w Poznaniu
Bibliografia
- Łuczka-Bakuła W., Percepcja żywności ekologicznej przez konsumentów, Roczniki Naukowe SERiA, T. VII, Z. 8, Warszawa-Poznań 2005.
- Woźniak L., Dziedzic S., Motywy zakupu produktów rolnictwa ekologicznego w teorii i praktyce, [w:] Wybrane zagadnienia ekologiczne we współczesnym rolnictwie, red. Z. Zbytek, PIMR, Poznań 2005.
- Żakowska-Biemans S., Gutkowska K., Rynek żywności ekologicznej w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, SGGW, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163186641