PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1192 Agrobiznes a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich | 310--314
Tytuł artykułu

Rozwój bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych w województwie podkarpackim

Warianty tytułu
The Analysis of Development Degree of Direct Sales of Agricultural Products in Subcarpathia Voivodship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono wyniki badań, których celem było określenie stanu rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych. Badanie przeprowadzono w czerwcu 2005 r. wśród rolników z województwa podkarpackiego. Przedstawiono wyniki badań dla indywidualnych gospodarstw rolnych, ze szczególnym uwzględnieniem informacji o producentach rolnych, u których wartość sprzedaży bezpośredniej wynosiła powyżej 50% wartości ogólnej sprzedaży gospodarstwa rolnego.
EN
The article presents results of a research on direct sales of agricultural products. The research was conducted in 2005 in Subcarpathia Voivodeship. There was selected a group of 8.9% respondents who find direct sales as a significant source of farm income. In the future, all educational and advisory efforts should be directed first towards this group to enhance its potential. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Adam K., Balasubrahmanyam R., Born H., Direct Marketing, Business Management Series, Fayetteville 1999, s. 1-33, www.attra.org/attra-pub/directmkt.html.
  • Dziedzic S., Kierunki rozwoju bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych na przykładzie województwa podkarpackiego, dysertacja nie opublikowana, Wrocław 2006.
  • Hall Ch.R., Direct Marketing Guide for Producers of Fruits, Vegetables and Other Specialty Products, Agricultural Extension Service, The University of Tennessee, www.utextension.utk.edu/publications/pbfiles/PB1711.pdf, (29.08.2005).
  • Kuhnert H., Wirthgen B., Die Bedeutung der Direktvermarktung als Einkommensalternative für landwirtschaftliche Betriebe in der Bundesrepublik Deutschland - eine Situationsanalyse, Schriftenreihe des Bundesministeriums für Ernährung, Landwirtschaft und Forsten, Reihe A: Angewandte Wissenschaft, Heft 460, Bonn 1997.
  • Lotko K. i Kwoczała R., Tworzenie i rozwój sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych w województwie opolskim, [w:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, [red.] M. Gąsiorowski, Wyd. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa 2005.
  • Recke G., Zenner S., Wirthgen B., Situation und Perspektiven der Direktvermarktung in der Bundesrepublik Deutschland, Forschungsbericht an das Bundesministerium für Verbraucherschutz, Ernährung und Landwirtschaft, Reihe A: Angewandte Wissenschaft, Heft 501, Landwirtschaftsverlag, Münster-Hiltrup 2004.
  • Wirthgen B., Situation, Trends und Perspektiven der Direktvermarktung, [w:] Gemeinsame Direktvermarktung - erfolgreich gestalten, Bundesministerium für Verbraucherschutz, Ernährung und Landwirtschaft, BMELF, Bonn 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163186651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.