PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/1 | 43--48
Tytuł artykułu

Realizacja strategii jako miara sukcesu organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Implementing the Strategy as the Tool to Measure the Success of the Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł wskazuje na stopień realizacji strategii jako istotne kryterium pomiaru długofalowego sukcesu organizacji. To strategia wyraża ambicje przedsiębiorców i koncepcje ich działania. Ich spełnienie wiąże się z jej realizacją. Warunkiem oceny osiągnięć przez pryzmat stopnia realizacji strategii jest jej atrakcyjność i konkurencyjność rynkowa, a zatem determinacja w jej realizacji i zdolność do modyfikacji odpowiednio do zmieniających się uwarunkowań rozwojowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article titled "Implementing the strategy as the tool to measure the success of the organization" shows that the way of implementing the strategy is an important measurement for the long-term success of the organization. The strategy is the one that expresses the ambitions of entrepreneurs and their concepts of operating. So fulfilling them is strictly connected with the implementation. The only condition to evaluate their achievements by the degree of implemented strategy is its attractiveness and competitiveness. Moreover, it's important to remember about the determination to accomplish the strategy and the ability to modify it according to the changing conditions of development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
43--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bossidy L., Charan R. (2003), Realizacja. Zasady wprowadzania planów w życie, MT Biznes, Warszawa.
  • Chan Kim W., Mauborque R. (2005), Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa.
  • Cruz A., Schwilłing A. (2004), Unikanie błędów w planowaniu strategicznym, Zarządzanie na Świecie nr 1.
  • Eisenhardt K. M., Brown S. I. (2006), Narzucanie tempa, jak konkurować na rynkach, które nie chcą stać w miejscu" Harvard Business Review, nr 1.
  • Kaleta A. (2008a), Realizacja strategii - studia przypadków, w: Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, red. A. Herman K. Poznańska, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  • Kaleta A. (2008b), Sposoby skutecznej realizacji strategii, w: Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, red. A. Kaleta, K. Moszkowicz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 20.
  • Kaplan R. S., Norton D. P. (2001), Strategiczna Karta Wyników - praktyka" CIM, Warszawa.
  • Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  • Stalk G., Lachenauer R. (2005), Hardball czyli twarda gra rynkowa, One Press, Gliwice.
  • Trout J. (2000), Wyróżniaj się lub zgiń, IPC Press, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163282943

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.